Monday, December 8, 2008

Aidiladha Sorang-Sorang

Alhamdulillah hari ni dah masuk hari kedua saya keseorangan di rumah. Semalam ezzah balik. Tinggal la saya sorang-sorang. Benggong gak. Naik atas turun bawah tak tau nak wat apa. Yang pasti rumah dah bersih. Tinggal nak basuh baju dengan cadar-cadar je.

Hari ni Hari Raya Haji. Ramai yang bertanya, terutama anak murid saya di Malaysia. ’Cikgu tak buat korban ke?’ saya jawab ’buat korban daging burger je..’
Takde la. kat sini takde korban. Kalau ada pun mungkin mereka korban di tempat ternakan lembu dan kambing. Ataupun mereka dermakan duit untuk korban di negara ISLAM. Saya pun kat sini takde semangat nak buat apa. Semalam ingat nak rebus nasi impit. Tapi tinggal angan-angan je. Setakat nak makan sorang. Lasagna pun ada lagi. Tak tahu la bila nak habis. Tengok la esok ke kalau teringin sangat nak makan nasi impit. Baru saya rebus. Kalau tak, saya makan je apa yang ada..

Semalam saya dah telefon mak. Jadi pagi ni saya tak nak la kacau dia. Mak sibuk kat rumah enjang. Ada kenduri tahlil. Pastu nak g rumah kak ct. Petang katanya nak ke rumah Lyana. Tinggal la saya keseorangan kat sini.

Cuaca hari ni tak secerah semalam. Nak keluar ke? Ehm entah la. Tengok la nanti. Kalau rajin baru keluar. Kalau tak memang memerap kat rumah je. Layan movie. Semalam dah tengok Pride & Prejudice. Hari nie tak tau la movie apa ada kat sky.

Mungkin ini entry yang paling sempoi ditulis. Takde mood nak cerita di campur engan takde citer best nak kongsi dengan korang.

Ok..jaga diri dan jaga iman.
Jumpa lagi..wassalam..

No comments: