Wednesday, January 30, 2013

Oh My Kampung..!

Assalamualaikum wbt...


Mode kampung masih menebal dalam diri. Teringat sepupu kecik saya cakap,'Awat Kak Ema mai sat sangat..?' Aarghhh... memang sat sangat. Singgah bermalam rumah Pak Uda semalam ja. Selalu sampai seminggu berkampung. Agak-agak kalau saya cuti seminggu maunya panas punggung pelanggan duk SMS tanya bila nak balik. heh..!


Dah.. malas nak menceceh lama-lama. Sehari di kampung, sempat jugak la saya berjalan tengok sawah padi. Kali ni balik kampung, padi dah menguning. Ada kawasan padi dah diambil. Ada kawasan masih hijau.


Oh My Kampung..!




























Saya dah cerita entry lepas. Ni saya buh gambaq lagi banyak masa duk tengok orang ambik padi. Jakun..!


Nanti saya letak gambar esok harinya pulak. Semangat nak jalan-jalan kat bendang lagi. Mak ajak pi Pondok Tanjung pun tak mau dah.


Sebelum saya tutup entry. Meh nak kasi satu gambar Oh My Kampung lagi.





Babai..!




10 comments:

issnita said...

assalamualaikum..
damai jer bila kat kpg cegini.oh rindunye..

Mamasya said...

Aslmkum Irma
suka tengok suasana kg...menghijau dg bendang...tenang..

♥MAMASYAZA♥ said...

pemandangannya sama cam kat kampung en. abah. bestkan

Cheida_Mymee said...

kat kedah ke kampung akak.. :)

the servant said...

kmpg ustzh kat mne?mcm kat kodiang suasana nye..hehe..

Sha Shamsudin said...

Salam ...best nya balik kampung...tapi pemandangan camni dah memang hari hari kat sg besar nih...mmg enjoykan suasana camni kan, sejuk mata memandang tengok sawah menguning.

Nur Hafiza Rahsid said...

Allah bestnya! dapat berangan jela dapat duduk2 kat bendang camni. da lama teringin T_T

Gina said...

Salam Irma
Seronoknya ada kampung yer, stress duduk KL, bila balik kampung rasa lega sikit kepala tu.

Ekin said...

Salam,

Hi Irma!! Lama x jenguk blog. Rasa macam pernah lalu la kampung Irma ni. Kat mana ni ye?

Liza @ Adzriel AB said...

hubby kak liza kata gambar budak mandi kat parit tu depan rumah mak dia. patut kak liza tengok titi tu macam kenal je.