Sunday, October 12, 2008

Sesuci Lebaran


Assalamualaikum wbt

Salam lebaran buat semua..

Dah lama tak menulis di blog. Kalau ikutkan hari-hari buka friendster ni. Nak duduk menaip rasa malas. Tapi sebabkan hari ni lampu bilik tamu ni bengong (tak nak menyala walaupun dah jenuh saya betulkan starter) jadi saya pun dah tak leh nak sambung baca novel. Apa lagi membebel la kat blog nie. Yang bestnya, anda tak sakit telinga dengar suara saya. HAHAHA. Penat la sikit bila baca entry yang panjang berjela.

TAK SUKA. Sila BERHENTI MEMBACA DAN TUTUP BLOG INI. SENANG. Takkan nak kena ajar kot kan. TERIMA KASIH.

Ehm, tengok la nanti panjang mana saya larat nak membebel hari ni. Sebab dah lama tak membebel. Jadi ,sekarang ni saya menaip dalam gelap. Harap kat cahaya pc je la.

Ehm, sedar tak sedar dah 11 hari kita beraya. Bagi saya biasa je. Sedih tapi tak la sampai nangis. Sebabnya saya dah nangis sebelum raya lagi. Bila buka puasa teringat kat mak. Lagipun saya raya hari Selasa. Malaysia raya hari Rabu. Excited tu kurang sikit. Ye ke? MACAM tak caya je.HEHEHE. Lagi satu baju raya saya yang mak kirim pun tak siap. Saya tak sembat kaki baju. Saya pakai je baju kurung lain yang ada dalam almari. Lepas je solat raya mula la aktiviti makan-makan dan ambil gambar. Lepas tu saya pun start berYM dengan family. Masa tu dorang tengah tunggu masa nak berbuka puasa. Habis selesai YM, petang raya kami pergi beraya rumah kawan akhi Fauzi di Hamstead. Tue je la untuk hari pertama raya di LONDON. Sedih juga sikit. sob sob..

Tak habis lagi cerita.

Hari Sabtu kak ct buat open house. Ramai juga yang datang. Kebanyakkannya student King’s colleage. Best tengok dorang makan. BERSELERA. Terima kasih pada Husna dan Ezzah. Kalau takde dorang mau tak tidur saya dengan kak ct bersilat di dapur. Mana nak kemas rumah, masak. Habis open house, malam tu xde keja dengan ezzah, sempat lagi dia menginaikan tangan saya. Cantik sampai jeles anak dara saya bila tengok keesokkan harinya. SUKA.
Ehm, cerita pasal car boot sale. Masa bulan puasa hari tu, sempat lagi kami borong sakan. Ingatkan hari tu la last car boot sale. Saya apa lagi, sampai tak cukup tangan nak bawa sampai Ezzah tolong bawakkan barang-barang saya. Balik rumah penuh bilik dengan barang-barang saya je. Jenuh saya nak kemas. Mula saya simpan kotak mainan tu dalam almari. Bila tengok serabut pula baju sejuk saya kat luar. Fikir punya fikir saya keluarkan barang atas almari masukkan dalam laci bawah katil. Baru la nampak ok sikit bilik. Esok nak g lagi car boot sale. Kali ni pergi dengan kak nab. Sure saya borong lagi barang. Tak leh nak citer lagi. Kalau saya rajin malam esok saya cerita.

Tadi sambil masak, sembang dengan kak nab pasal life kat Malaysia. Kak nab cerita la pasal harga minyak naik. Barang pun harga naik. Dia kalau beli barang rumah sebulan rm1000. Pergh, dasyat gak. Camana la kawan-kawan saya ye. Bila dok cerita tue, terkeluar la. Tak nak balik la macam nie. Nak kerja sini. Tapi bila fikir balik, mcamana pun seronok dok sini tak sama dengan Malaysia. Banyak benda yang takde kat sini. Lagipun rezeki di tangan Tuhan. Cukup la paling lama 3 tahun. Peluang yang Allah bagi untuk saya merasa hidup di London. Lepas tu kena fikir hidup berdua pula. MAK, ANAK MAK NAK KAWEN.

Sekarang dah musim luruh. Tak sabar nak tunggu daun betul-betul menguning. Selama nie saya dok tengok gambar orang lain je. Cantik sangat pemandangan taman yang dorang tangkap. Nanti sampai masa saya nak g jalan-jalan kat taman. Ambil gambar dengan daun luruh. Mesti best kan.

Ok la, dah penat menaip. Mata pun sakit. Berada dalam gelap. Balik Malaysia sure power spec naik.

Salam sayang buat semua..

No comments: