Saturday, December 4, 2010

Pendiang Api.

Assalamualaikum wbt.






Pendiang api ni saya jumpa di rumah makcik Maria masa ziarah dia di Cardiff. Masa sampai rumah dia dah malam. Tak perasan pun ada pendiang api ni. Esoknya bila dah siang, baru perasan. Masa tu makcik duk kat dapur masak. Saya pulak duk tepi pendiang api. Saja duduk. Lagi best kalau dapat minum coklat panas. 


Best. Terasa seperti berada di zaman dahulu kala. Aiceehh. Berangan. Dusshh!


Yang ni tak guna kayu api. Dah moden sikit guna batu. Nanti makcik nyalakan api. Batu tu akan panas. Tengoklah, sampai keluar api biru. Panas oo..! 


Duduk dekat memang panas. Sapa suruh. 


Duk jauh-jauh sikit. Sambil makan pakora. Makcik, rindunya dengan pakora makcik! Sedap sangat. Sampai sekarang tak sempat nak buat. Takde tepung gram. :(


Nasib tak berangan pi panggang ayam kat situ. ;P


7 comments:

Nadiah Sidek said...

oo..pakai batu ek? susah kan nak jumpa heater mcm ni dah

Anna Qawina said...

wahh...biasa nampak dlm tb je pending tu, skrg dah blh tgk kat sini lak..heeh..
esok pg(skrg mlm kan)..buatla cucur kembung tu..hehheee

ainmusa said...

batu tu special ke kalo letak api terus nyala?xyah taruh ape2 ke kak irma?

na said...

irma..reply msg sy..tq=)

Asmara said...

Salam Irma,seronok baca blog Irma. Salam kenal dari akak di japan. :)

eLLy said...

dah musim sejuk harus la guna oendiang api ... kuih ape Pakora? camne rupa nye??

Rini said...

Hi, member baru nih. Nak tumpang tulis nama kat salji, he..he..hee..