Monday, April 8, 2013

Variasi Kek Karamel.

Assalamualaikum wbt...


Salam hujung minggu. 

Mata dah mengantuk ni. Kalau dilayan baring memang boleh sampai Lenaland. Cuaca pun sedap je. Mendung dengan angin sempoi duk melayang-layang. Aarghh.. mata. Bertahan!


Alhamdulillah... dah hampir dua tahun saya bersama kek karamel. Jika diibaratkan seperti anak kecil, dah boleh berlari laju mengejar ayam. Adakala tersilap langkah jatuh tersadung luka di lutut. 


Bila diingat balik, ada juga rasa nak menangis bila ingat kenangan membuat kek karamel. Pecah. Lembik. Karamel hangus. Hanya Allah ja tahu perasaan masa tu. Pelanggan dah nak sampai ni. Kek yang disangka dah siap masak. Bila diterbalikkan, pecah terbelah dua. Allah... Allah... terpaksa tenangkan hati sendiri dahulu. Nak buat balik dah memang tak sempat. Makanya... terpaksalah saya hantar kek yang kurang sempurna kejadian. Nak sedapkan hati pelanggan, saya bagi diskaun sedikit. Adakala bila kek langsung tak boleh nak dihantar, terpaksalah saya minta maaf dengan pelanggan. Syukur tak lama kemudian dapat lagi mesej pelanggan nak tempah kek yang sama. Terima kasih pada pelanggan yang tetap setia dengan hasil kerja saya. Kesetiaan anda memberi semangat pada saya untuk memberi dengan lebih baik.















Saya baca setiap komen yang bertanya tentang resepi kek karamel. Sebenarnya saya sendiri pun ambil resepi dari kawan-kawan blogger lain. Cuba. Kemudian perbaiki. Korang taip ja Kek Karamel. Beratur keluar resepi. Sama semuanya. Bezanya cara bebel ja. Panjang. Pendek. Meleret. Jangan sampai orang bosan sudah.


Meh saya kongsi link kawan-kawan yang ada kongsi resepi kek karamel ni ya.


1-  Kak Ita - http://www.azlitamasammanis.com/2011/09/berakhir-sudah-sumpahan-itu.html


2- Sasha Rahmat - http://recipesasha.blogspot.com/2011/09/cake-caramel-new-version-of-pudding.html


3- Hasue - http://sue-hasue.blogspot.com/2012/04/resepi-dan-tips-membuat-kek-puding.html

4- Anna Qawina - http://annaqawina.blogspot.com/2011/12/kek-karamel-strawberry-nota-ringkas-ana.html

5- E-na - http://e-nalovelykitchen.blogspot.com/2011/10/kek-puding-karamel-pelangi-step-by-step.html




Nah.. saya dah 'suap nasi'. Tinggal nak kunyah dan telan saja. Selamat mencuba.


Untuk tempahan : Kek Karamel Strawberry RM55.

                           Kek Karamel Kosong RM40.


No hp/Whatsapp : 013 258 8230. Irma.


Terima kasih.







2 comments:

ct cucubi said...

Semuanya nampak sedap.. kan best kalau ada delivery.. huhu

Hanis Azla said...

Salam irma..

terliur tgk kek tu.. pernah sekali aje cuba buat kek karamel tu.. bukan main berdebar lagi sementara nak tunggu kek tu masak.. itu untuk makan sendiri.. kalau buat untuk pelanggan pastinya lebih berdebar lagi kan..