Thursday, February 11, 2010

Maa... Jom Jalan...!!

Hari ni matahari dengan baik hatinya memancarkan sinarnya sampaikan Fatih tak henti menyebut. Silau. Maa... silau. Walaupun cuaca panas terik tak bermakna panas. Sejuk tetap sejuk. Sampaikan dalam rumah pun terasa sejuk sampai ke tulang. gegegee. Semalam salji turun sikit. Memang sikit pun. Tak sempat sampai tanah dah cair. Tu pun saya dah teruja. Almaklumlah kan. Dah lebih tiga minggu takda salji. Rindu nak pegang salji lagi. HeHe.

Lepas mandi hari ni Fatih ajak saya berjalan. Betul ni. TAK TIPU. Dua tiga kali menyebut. Maa.. Jom jalan. Siap sebut nak pakai Thomas. Pakai socks. Punyalah suka nak jalan. Dah lama pun dia tak berjalan. Kalau naik kereta pastu sampai destinasi turun. Jalan dua puluh langkah masuk rumah. Tu memang la ada. Mana sama kan.

Sanggup tunggu saya selesai solat zohor. Du
duk kat tangga sambil pegang stokin. Saya selesai solat terus panggil. Maa. Konon nak suruh cepat la. Sambil saya bersiap mulut tak henti bercakap. Ada sekali tu dia semacam dah tak sabar. Saya cakap, sekejap. Ma nak pakai tudung. Dia balas. Why..? Saya cakap. Ini aurat. Allah suruh. Terus diam. Moga dia mengerti satu hari nanti. Alahai.. Fatih.. Fatih. :D



Dengan rela hatinya SENYUM dan pandang kamera. Jalan punya pasal. Sanggup dengar kata Kak Irma. HikHik.


Cubaan untuk membuat PEACE...!!



Singgah di Tesco se
kejap.



Nak beli roti.



Muka minta simpati. Maaa.. roti ni berat. Tolong laa.

HuaHua.


Tadaaa... Inilah destinasi kami untuk jalan-jalan. Tak banyak pilihan sebenarnya. Dari jalan-jalan takda matlamat. Biarlah kami menggembirakan itik, angsa dan burung yang kelaparan. Berebut-rebut mereka dengan roti yang dilempar. Sampai tak cukup. Fatih pun siap merengek nak roti lagi. Siap bagitau. Ma, roti kat atas. Atas tu merujuk kepada dapur di rumah dia. HaHa. Lawak la Fatih ni.


Setiap musim memberi impak yang berbeza. Kali ni rasa sayu nak balik. Sejuk punya pasal. Nak tak nak kena balik. Fatih pun dah
meleleh hingus. Sian pulak.


Subhanallah... Subhanallah... Subhanallah...


Segala puji kembali kepada Pencipta.


Singgah sebentar melepaskan lelah sebelum meneruskan perjalanan.




Dah habis. Jom balik.




4 comments:

Lady of Leisure said...

hehe i boleh bayangkan kesejukkan tu tapi best kan..

fazlinil irma said...

LOL..

best.. tapi sejuk..!! gegege :D

iu rf said...

sini da snow balik..nk tgk x?
sjukkkkk

fazlinil irma said...

iu...

wawawa.. best snow.
tp kami kat sini yg x snow sejuk lg la sana.. gegege..