Friday, January 27, 2012

Tangga.

Assalamualaikum wbt.

Saya rindu tangga. Rindu nak naik tangga dan turun tangga dalam rumah.

Sekarang dah rasa badan tak cergas macam dulu.

Mana taknya.. hari-hari jalan pun dekat kawasan rata.

Dalam rumah pun masuk pintu dah nampak balkoni.

Masuk lift. Keluar lift.

Kerja pun berdiri dengan duduk je. Jalan pun sekadar tak sampai sepuluh langkah.

Sekali naik tangga macam orang tua yang dah tak larat rasanya. ;P


Teringat masa kat London. Rumah sana memang tinggi ke atas.

Hari-hari memang kerjanya naik tangga turun tangga.

Satu hari rasanya lebih dari saploh kali naik dan turun tangga.

Waahhh.. terasa diri sangat cargas dulu kala.

Lagi-lagi kalau ada postman datang.

Masa tu duk mandikan Fatih kat tingkat 3. Dengar bunyi loceng.

Ding.. dong..! Biasanya kalau loceng bunyi ada bungkusan.

Meluru laju-laju turun tangga sambil menjerit suruh tunggu.

Sampai depan pintu dah semput. Fuuhh..!

Pastu naik atas balik tingkat 3 sambung mandikan Fatih.

Tak sampai 5 minit siap naik dan turun tangga. Bangga kejap dengan prestasi diri.

Masa tu laaa.. ;P


Sekarang nampak gaya kena mula balik aktiviti naik tangga.

Tapi... yang tak besnya.. naik tangga kat sini berpeluh! ;P

Mengada.!


Terima kasih pada semua member baru.

Moga ada manfaat untuk kalian bila membaca apa saja di sini. :)


Pada semua pelanggan dan bakal pelanggan,

Untuk tempahan masih lagi menggunakan cara SMS atau telefon. Terima kasih.

1 comment:

ayu said...

salam perkenalan kak...singgah sini lepas kawan bagi link resipi pavlova..mmm..menarik blog akak ..