Sunday, October 12, 2008

Shopping di Car boot Sale


Assalamualaikum wbt

Bulan nie dah 2 kali saya pergi CBS. 2-2 kali saya borong sakan. Kali ni lagi sakan. Tempat letak barang belakang tu semua barang saya. Dasyat betul kali ni. Kak nab tengok pun terus kata ‘kalah kak aya’.

Car boot kali ni memang besar. Selain dari yang sebelum ni, walaupun cuaca berkabus tapi tetap tak menghalang penjual untuk buka gerai. Sejuk tu tak yah kata la. Berasap mulut bila bercakap. Kali ni saya pergi dengan kak nab dan Syakirah. Kami tak jalan sekali. Tetapi tetap dalam lorong yang sama. Syakirah sekejap dengan saya sekejap tengok dengan kak nab pula. Saya pun tak kisah. Asal dia tak hilang sudah. Ada sekali saya saja jalan belakang. Dia tak perasan. Lama dia ralit jalan sampai satu tahap dia tercari-cari. Gelabah juga. Selalu saya jalan depan dia. Dah lama baru dia toleh belakang. Masih tak nampak juga sebab saya menyorok celah ramai orang yang berjalan. Dah lama baru saya sergah. Terkejut dia. Terus keluar ‘kak irma’.. HAHAHA

Sebelum ni saya banyak membeli buku dan mainan. Tapi kali ni kak nab ajar saya beli kemeja lelaki. Mula saya tak kisah sangat. Tapi bila sekali dia promote sehelai kemeja. Dia suruh tawar 50 pence. Tawar menawar dapat pula. Saya jadi syok. Bila pergi gerai lain, tanya harga dorang bagi 10 pence sehelai. Mak oi, sapa nak bagi kemeja 10 pence sehelai. Harga Malaysia dalam 60 sen. Saya apa lagi, mula la seronok cari kemeja. Sampai satu tahap, ada penjual tu bagi free je. Dia dah tak nak bawa balik. Rezeki la. Memandangkan dalam keluarga saya Amin sorang je yang senang cari saiz. Memang rezeki dia la. Maunya tak payah beli kemaja 10 tahun. Tu pun kalau badan dia tak membesar.

Pastu kali ni saya banyak juga beli baju dengan mainan untuk kesayangan saya. Ada sekali saya dapat baju 10 helai lebih hanya 1 pound. Perrgh, seronok saya pilih baju untuk kesayangan saya. Yang lain tu banyak gak. Saya beli beg, pastu alas kusyen dan meja. Beli pashmina.

Sebenarnya kalau nak senaraikan semua kat car boot ada je yang saya beli. Tak satu mesti dua. Yang pasti saya tak pernah rasa menyesal beli. Lagi-lagi bila beli buku dan mainan yang saya juga teruja nak main dan bacakan untuk mereka. Saya teringin nak share apa yang saya ada dengan kanak-kanak yang berminat. Pastu, kalau pk balik nak shipping maybe mahal la nanti. Harapnya akan ada family yang nak balik. Dekat dengan KL. Boleh la tumpang. Kalau takde pun saya dah sedia untuk shipping sendiri.
Lepas balik tadi, ada juga terfikir nak buat bisness jual barang car boot. Kalau pandai uruskan boleh laku. Tengok la camana, kalau ada permintaan saya cuba nanti.

Ehm, kali ni seronok shopping dengan Syakirah. Tak banyak kerenah. Dapat donut 2 biji pastu air mineral. cukup. Lepas tue dia ikut je saya atau kak nab jalan. Yang bestnya, tengok dia membeli semuanya dapat murah. Paling mahal ada la 1 pound. Tapi kebanyakkan buku yang dia beli semua dapat 50 pence ke bawah. Ada sekali tu orang yang jual tu fikir lama nak bagi berapa harga kat dia. Jeles tengok. Selain tu, saya kalau buku longgok malas sikit nak cari. Dia rajin selak pastu cari buku yang dia minat. Sebiji perangai abahnya. Anak abah ni. Lain kali kalau nak pergi car boot, nak ajak dia teman je. Harap-harap mood tu tak berubah la kan kak yah.

Mungkin ni car boot last untuk 2008. Apa pun boleh berlaku. Sebab apa? Sebab saya bekerja dengan orang yang suka pergi car boot sale. Kalau minggu depan nak pergi lagi memang rezeki la kan. Alhamdulillah.

Ok..Jumpa lagi..wassalam..

No comments: