Showing posts with label Durian Crepe. Show all posts
Showing posts with label Durian Crepe. Show all posts

Thursday, May 9, 2013

PENGUMUMAN : DURIAN CREPE TIDAK DIJUAL LAGI.

Assalamualaikum wbt.




Holla peminat Durian Crepe.


Setiap hari saya menerima satu dua panggilan bertanyakan tentang Durian Crepe. 






Maaf pada semua pelanggan dan bakal pelanggan Duria Crepe saya.


Penjualan Durian Crepe dah lama ditutup kerana durian dah habis musim. Saya tidak menjual Durian Crepe menggunakan durian biasa. Saya hanya menggunakan durian jenis D24 atau Musang King sahaja. Memandangkan durian ini sudah tidak ada dalam pasaran, makanya dengan sendiri saya tidak lagi menjual Durian Crepe untuk masa-masa akan datang.


Amboi Senah.. ayat skema betul!


Nak katanya... senang cerita Durian Crepe dah takde. Tu jewww..!!


Walaupun ada yang nak beli durian dan minta saya buatkan. Maaf. Saya tak buat dalam kuantiti yang sedikit. Demi menjaga masa dan pengeluaran produk yang lain. Maka saya berhenti setakat ini.





Insyaallah... bila musim durian dah kembali berbuah. Nanti para pembuat Durian Crepe akan mula mengeluarkan iklan masing-masing. Masa tu korang sedia lah dengan duit yang cukup. Beli. Rasa. Mana sedap. Kena dengan selera. Pulun beli dan makan sampai puas.


Terima kasih pada semua pelanggan Durian Crepe saya yang lepas. Kepuasan anda terhadap produk Durian Crepe saya sangat saya hargai. Saya dahulukan dengan ucapan Jazakumullahu khairan jaza'. 


Semoga Allah memberkati kamu.


Panjang umur kita berurus niaga lagi. Insyaallah.




Wednesday, December 26, 2012

TEMPAHAN DURIAN CREPE DIBUKA.

Assalamualaikum wbt...




Pada semua peminat Durian Crepe,


TEMPAHAN DIBUKA.


HARI :   RABU 26 Dis 2012 - DAH PENUH. SILA ORDER UNTUK HARI KHAMIS.

              KHAMIS 27 Dis 2012 - DAH PENUHSILA ORDER UNTUK HARI JUMAAT.

              JUMAAT 28 Dis 2012. - DAH PENUH. TERIMA KASIH.



SABTU dan  AHAD SAYA CUTI. SEBARANG ORDER TIDAK DITERIMA.



MASA PICK UP :   3.00 - 3.15 PETANG

                                 4.00 - 4.15 PETANG

                                 5.00 - 5.15 PETANG

                                 6.00 - 6.15 PETANG

                                 7.00 - 7.15 PETANG

                                 8.00 - 8.15 MALAM

                                 9.30 - 9.45 MALAM


Pilih satu masa di atas dan sila datang pada masa yang dah dipilih.


TEMPAT PICK UP : KLINIK ALAM MEDIK, PV12 DANAU KOTA SETAPAK.


 LANDMARK :
 1-Jalan Genting Klang - KL FESTIVAL CITY,  Kem Askar Wardieburn, JPJ Wangsa Maju.       

 2- Belakang Platinum Walk.

 3- BANGUNAN KE 4 selepas Old Town White Coffee.

 4- Satu bangunan dengan Mymydin, Klinik Alam Medik, Nice Coffee Station, Nasi Kandar Deen.
                         
 5- Dekat sangat dah dengan Uptown Danau Kota.






Hantar detail melalui SMS ke talian 013 258 8230. Irma.


                        NAMA - BILANGAN DURIAN CREPE - TARIKH - MASA PENGAMBILAN.


Terima kasih.








Monday, December 10, 2012

TEMPAHAN DURIAN CREPE KEMBALI.

Assalamualaikum wbt.




TARIKH : SELASA , 11 DIS 2012.


MASA PICK UP : 3 PETANG

                              4 PETANG

                              5 PETANG

                              6 PETANG

                              7 PETANG

                              8 MALAM

                              9.30 MALAM

Yaaa.. Masa baru untuk pengambilan Durian Crepe. Saya dah tak terdaya untuk turun naik lif setiap masa. Jadi saya akan tunggu 15 minit setiap jam untuk memudahkan kerja penyerahan Durian Crepe.


Tempat Pick Up : PV12 Platinum Lake Condo Danau Kota Setapak.


                          LANDMARK :

                          1- Sepanjang Jalan Genting Klang - KL FESTIVAL CITY, Kem Askar Wardieburn,
                              JPJ Wangsa Maju, Hospital Columbia.        

                          2- Belakang Platinum Walk.

                          3- BANGUNAN KE 4 selepas Old Town White Coffee.

                          4- Satu bangunan dengan Mymydin, Klinik Alam Medik, Nice Coffeer Station, Nasi
                              Kandar Deen.
                         
                          5- Dekat sangat dah dengan Uptown Danau Kota.









Tunggu saya dekat Entrance PV12 atau Nice Coffee Station atau dekat Klinik Alam Medik.



Hantar detail :


                        NAMA - BILANGAN DURIAN CREPE - TARIKH - MASA PENGAMBILAN.


Jangan lupa sertakan nama ya..!! Tak kisah.. nak menipu letak nama Joyah pun saya terima.


Terima kasih.





Sunday, October 21, 2012

Demam Durian Crepe Dah Berjangkit.

Assalamualaikum wbt...


Salam hujung minggu buat semua. 


Hari ni hari terakhir saya cuti. Yeaayy..!! ~seronoknya dia nak mula kerja esok~ 


Sebenarnya... hari ni saya dah mula kerja. Dah mula petik suis oven dan mixer. :)


Errr... sebetulnya hari Sabtu semalam saya dah mula panaskan kuali dengan resepi Durian Crepe. Saja nak cuba resepi yang saya dapat. Saya tak belajar dengan Kak Ina di Seremban. Saya belajar dengan anak murid Kak Ina. Tak sempat nak pergi Seremban. Masa kelas demo diadakan saya dah ada urusan lain. Tak leh nak kensel. 


Malam semalam dengan semangat yang ada saya mula bancuh adunan crepe. Simpan dalam peti ais. Tengok bola sekejap. Walaupun saya bukan la peminat bola apatah lagi nak tahu peraturan permainan. Disebabkan saya terkejut dengar sorakan jiran, terus tukar tv1. Hahaa... nampak tak saya ni memang bukan nak tengok sangat bola. Tengok masa goal saja. ;P


Pastu saya tukar tv8 tengok cerita cina yang budak perempuan pandai menari tuh. Dah habis cerita tu baru saya tukar balik tv1 tengok bola sampai tamat perlawanan. Masa hujung-hujung tu dah terlelap. Habis je bola, saya keluarkan adunan crepe. Nak jugak buat crepe malam tu. Tak kira.


Maka bermula la sesi pembelajaran sorang diri di dapur. Mula-mula tu memang tak menjadi. Boleh kata 20 KEPING pertama dari 2 biji kuali yang saya guna semua jadi lempeng. Tekstur yang tak sekata. Ada bahagian yang tebal. Ada bahagian yang nipis. Ada yang jadi skirt kat hujung dia. Dalam semua yang terhasil, hanya satu je layak dibungkus dengan krim dan durian.




Bukan senang rupanya nak jadi cantik dengan tekstur yang sekata. Ada teknik dan gaya yang perlu diperhati. Salah teknik memang jadi lempeng. Lepas separuh adunan saya dah lempengkan. Saya pun tutup api. Esok je la sambung. Dah pukul 2 pagi. Mana la mata ni tak ngantukss..! :)


Pagi tadi dalam pukul 9 saya keluarkan adunan crepe. Nak sambung balik ler kununnya. Duk sibuk siapkan order kawan, pukul 12 jugak la baru saya masuk dapur.


Berdebar. Dalam hati duk ingat balik kesilapan yang saya buat semalam. Nak perbaiki hari ni. Dengan lafaz bismillah. Saya mula melempeng. Ni lempeng bukan sebarang lempeng. Lempeng datang dari Perancis. ;P


Kelentung... kelentang.. tang.. tang... lepas 45 minit selesai separuh adunan dilempeng-lempengkan. Marah cikgu saya panggil lempeng. 


Durian Crepe yee nama saya... :)






Nak masuk blog kena la duk atas katil cantik. ;)







Nikmat sungguh dapat makan Durian Crepe hasil tangan sendiri. Bukan apa, boleh letak durian lebih. Hikss..!


Gabungan 5 jenis tepung dan 2 jenis krim beserta isi durian jenis Musang King. Fuuhhh... memang sedap. Lagi-lagi saya dah jampi dengan selawat dan letak kasih sayang yang tak terperi. ~Ewaah.. lebih-lebih pulak ayat dia..~ ;P 


Tak sempat masuk peti ais, dah 2 ketul masuk perut. Alhamdulillah. memang sedap. Kenyang sampai sekarang. Hujan turun pun perut saya tenang saja tak minta diisi. Hehe. Melampau la Irma ni..! :)


Untuk tempahan... Sabar ya. nanti saya buat iklan lain. Ni baru test kuali baru namanya.


Nampak gaya saya kena cari kerusi tinggi nak buat crepe. Lengguh kaki weii berdiri lama. Ni baru 1 adunan. Kalau dah bancuh 3-4 adunan. Sendiri mau kira la. Pengsan berdiri lama.


Aduhh.. Durian Crepe punya penangan. Dasyat kan..!  :)








Wednesday, October 10, 2012

Wordless Wednesday - Demam Durian Crepe

Assalamualaikum wbt...







Nampak gaya demam Durian Crepe sudah bermula.

Kalah dah pavlova nampak gaya..

Nak tau apa dia Durian Crepe.. Klik sini.

Maaf pada yang mencari resepi. Memang takde kat sini.

Kena pi belajar dengan Kak Ina Bzee Bakery ya. Memang berbaloi.


Durian Crepe oh Lulian Cleeepe..!!! ;D










Tuesday, September 25, 2012

Durian Crepe.

Assalamualaikum wbt...


Morning semuaaaa...!!!

 ~ jeyaaaa... mentang-mentang cukup tidur ya.. terus update entry pagi ~ heh..!

Alhamdulillah... minggu ni tak sibuk sangat. Ada satu dua saja tempahan nak disiapkan. Masa yang ada mari kita berkasih sayang dengan blog sendiri.. Sian dia dah lama terbiar tanpa entry panjang. :)


Ahad lepas, saya berkesempatan menghadiri kelas deco wedding cake dengan Kak Fad di Kuantan. Ni nak citer kemudian eh. Sekarang saya nak citer pasal durian crepe. Nyumm... nyummm..!


Terbaru dari Kak Ina Bzee Bakery ialah Durian Crepe. Memang tengah meletup sapa yang ambil order ni. Semua orang nak rasa.


Saya dah makan. ~sambil duk terasa lagi durian dan krim dalam mulut. sedappp..!!~











Sekali jalan je 5 biji tanpa rasa bersalah. Memang perut dapat layanan special  pagi Ahad lepas. Sarapan dengan Durian Crepe.


Terima kasih Maz..


Sapa yang dah telan liur tengok gambar ni, boleh hubungi Maz dekat no yang tertera di kotak.


Tak nampak. Meh nak bagitau... Maz Laralicious - 013 655 2958.


Order cepat. Maz tengah duk plan nak beli durian tu. hehe. Memang tak rugi cuba. Korang akan jatuh cinta gedebuk gedebak punya lah. ;)


Ada yang tanya. Apa rasa Durian Crepe..?

Luar dia kulit dari tepung yang dimasak nipis. Kemudian diisi dengan krim dan isi durian istimewa.


Nak tau sedap ke tak.. Kena beli. Resepi jangan ler tanya ya. Saya takde resepi. :)


Terima kaseehh.. :)