Tuesday, July 29, 2008

Car Boot Sale









Ahad baru2 nie saya berpeluang ke super boot sale buat kali kedua.. ;) memang kali nie excited berbanding 1st time g dulu..kali nie husna pun g sama2..so ada geng la nak jalan..he2

Nak jadikan citer pagi tue lepas sediakan breakfast, saya pun bersiap dengan agak kalut jugak sbb smalam kak ct kata maybe kita akan g lambat.. so x pa la..tp,kuar je bilik air dah dengar suara akhi fauzi suruh anak2 cepat turun..apa lagi,memang kalut la siap..masa mula2 dah siap pkai jubah seluar purple..rupanya tudung pink tak gosok lagi lepas basuh..masa tue tibai je la sarung tudung krim..lama2 tak leh la..ha2..tukar baju coklat…masa dok kalut2 siap tue..akhi dengan anak2 dah kuar nak ke kereta..saya apa lagi kalut la nak bawak turun air dengan bekal..

Lepas semua siap dah masuk kereta..akhi pun bergerak..masa tue 7.30 pagi..ikutkan memang dah lewat sebab akhi kata hari nie ramai orang..so dah on the way,saya pun bukak beg nak check duit..check punya check takde..aduih mak..tak kan lupa bawak dompet lak..cari lagi..selongkar semua poket beg..sah..! memang takde..naya betui…elok2 dah semangat nak shopping boleh tak bawak duit..kamera yang tak guna sangat bawak..he2..irma2..!

Nasib ada husna penyelamat keadaan..kalau tak memang hilang mood nak shopping…he2..nak jadi citer push chair fateh pun boleh tertinggal..mentang2 fateh dah boleh jalan…ha2..sampai sana,kak ct tak jalan..sebab fateh tak nak jalan.. sian pulak kak ct..so,anak2 semua jalan dengan kitorang..bermula lah episod membeli..dalam kepala memang dah aim nak beli buku je.. mainan dengan baju no 2..kena pulak kali nie memang besar..ramai orang yang menjual..kali nie memang tak segan dah nak menawar..pastu dah boleh paham slang dorang..dulu masa mula2 datang jenuh jugak nak paham.. pastu bila dorang letak harga 1 pound,dengan manisnya saya minta tawar 50 pence..he2..ada yang bagi dan ada yang tak..bergantung pada barang..

Kebanyakkan buku memang dapat 50 pence..ada 1 kedai tue saya berkenan sangat jigsaw puzzle..dia letak 1 pound..saya minta 50 pence dia tak bagi..saya kata ok,never mind..sy pun jalan ke depan…husna still lg kat belakang…dah agak lama saya berjalan..saya patah balik kat husna..dia ada kat boot yang saya nak beli puzzle tadi..madam tue dia nampak saya.. terus dia cakap..’u can have that puzzle for 50 pence..terus saya pun apa lagi,keluarkan duit la..he2..

Baru suku round kitorang dah tak larat nak bawak barang..BERAT..jadi kitorang pakat hantar dulu barang..pastu sambung round..he2..sampai kat keta..kak ct ada lagi tapi dengan push chair baru..tanya kak ct beli ka..tak akhi yang beli..tanya berapa..5 pound ja..mak oii..mana nak dapat push chair dengan harga macam tue kalau tak dekat SBS..tapi fateh memang..dia kalau weekend mana nak berenggang dengan kak ct..nak berdukung ja..last2, macam tue la..tak bergerak kak ct..

Lepas isi perut dengan cucuq udang kitorang sambung balik jalan…kali nie mata saya ternampak gaun budak..smocking lagi..tanya berapa..1 pound.. ok la..belek2 lagi jumpa sehelai lagi..so amik la 2-2 dengan harga 2 pound..usaha membeli buku diteruskan lagi..selain dari buku saya beli juga mainan…mainan saya semua berasaskan puzzle..he2..jalan2 lagi jumpa kasut budak lelaki..kiutnya..tanya harga berapa..2 pound.. minta 1.50 dia bagi..sapa nak bagi kasut diadora harga 10 rgt.. ;)

Jalan lagi jumpa kasut clark..baru..harga 2 pound..sebabkan berkenan tak tawar dah..amik je..sampai dah penuh tangan kitorang hantar barang dulu pastu sambung balik beli barang…

Macam tue la sampai tengahari..dah tengahari..tengok2 tak habis juga jalan.. kitorang pun decide nak balik je la ke kereta..on the way kak ct pun call sebab nak balik..so,kitorang pun cepat2 balik ke kereta..sampai2 bonet keta dah penuh..he2..so barang2 yang ada lagi letak kat celah kaki je..memang dasyat kitorg beli hari nie..dah balik baru terasa penat..

Sampai rumah bila punggah barang baru nampak apa yang kitorang beli.. saya memang tahu dah memang beli buku ja..tengok barang husna..banyak mainan..he2.. kira2 duit habis 30 pound ja..kalau nak nilaikan dengan buku2 tue memang tersangat2 berbaloi..walaupun 2nd hand tapi still nampak elok lagi..kalau kat malaysia mana nak dapat harga macam tue..maunya nak dekat 1 ribu kalau beli..apa pun usaha mencari buku takkan berakhir..rasanya minggu nie pun akhi nak g lagi..so,kali nie kena beringat..DUIT..he2..

Kali nie memang tak sempat sangat ambil gambar sebab sibuk membeli..sempat la ambil sikit sementara tunggu husna beli barang..kadang2 saya dah jauh ke depan..kalih2 belakang nun husna jauh tertinggal..he2..so,sempat la snap gambar…yang lainnya,banyak masa memang habis dekat membeli.. ; )

Ok jumpa lagi..wassalam..

No comments: