Monday, August 27, 2012

Tinggal Separuh.

Assalamualaikum wbt...





Tart Nenas. Rupa memang takde sebab mak yang buat.


Mak kata,' biar rupa takde, asal rasa sedap tak terkata.' Cheewaahhh.. angkat bakul sendiri nampak..!~


Memang terbukti rasa mabeles gila. Saya makan sorang je tart ni. Makan sikit-sikit. Makan banyak nanti cepat habis. Nak buat malas.


Tart nenas ni, saya yang bancuh adunan. Selebihnya mak yang buat. Beli nenas. Masak Inti. Bentukkan jadi tart. Akhir sekali, saya yang bakar. Oven saya kan. Mestilah saya yang kena buat. ~ Nak dapat saham jugak..!~


Masa nak buat tart ni, saya dah derhaka dengan resepi sifu. huhuu. Saya tak pakai marjerin sebab takde dalam simpanan. Hantam saja guna butter semua sekali. Yang penting butter tu mau baek..!


Tu yang tinggal separuh balang tak sampai 3 hari. Nyum.. nyummm..!!!



No comments: