Wednesday, April 8, 2009

Selagi Nyawa Dikandung Badan


Assalamualaikum wbt


Err..belum tidur lagi. Maknanya belum ngantuk. Ceeh, tak ngantuk apa kebenda. 10 minit lagi pukul 2 pagi. Dah melayan sangat internet. Mana nak datang ngantuknya. Cuba tadi masa gosok baju. Punya la berat mata. Macam nak sangkut je dengan galah. Ni..alih-alih mengadap laptop lagi. Memang dasar bibik mengelat. Err.. rugi la kalau tidur. Entah angin mana datang. Hari ni tak DC langsung. Ke kamu jeles wahai lappyku..? Time saya nak sembang dengan si dia mula la kamu buat perangai. Lain kali kita tengok. Kalau ya, memang awak jeles.


Sudah..sudah..tak payah membebel memanjangkan mukadimah. Saya nak berkongsi rasa dan gambar dengan anda semua.



Kisah Sepasang Burung Pipit


Eh.. tiba-tiba dalam bahasa inggeris pula.? Malam ni malas sikit nak terjemahkan. Anda tak faham buka kamus ya. Hihihii

Here the swallow's the other half (wife) is injured and the condition is fatal. She was hit by a car as she swooped low across the road.





He brought her food and attended to her with love and compassion.




He brought her food again but was shocked to find her dead.

He tried to move her......a rarely-seen effort for swallows!



Aware that his sweetheart is dead and will never be with him again, sadness filled his eyes and sorrow felt in his spirit.


He stood beside her as his heart weeps for his only love .

Finally aware that she would never return to him, he stood beside her body with untold pain and despair.

Entry ini juga sebagai peringatan pada kita semua. Juga untuk diri ini yang sentiasa lalai dalam mengharungi kehidupan yang penuh dengan keseronokan bersifat sementara. Dunia adalah persinggahan kita untuk menuju ke akhirat. Di sini adalah tempat kita untuk mengumpul saham yang mana akan dipersembahkan kepada DIA pada masa yang dijanjikan.

Oleh itu, apabila kehidupan ini ada penghujungnya. Maka hendaklah kita bersiap sedia. Moga penghujungnya nanti kita akan kembali sebagai hamba yang beroleh HUSNUL KHATIMAH. Ameen. Ameen Ya Rabbal Alamin.

Saya Sayang Kamu.

No comments: