Tuesday, March 29, 2011

Kasihnya Ibu Membawa Ke Syurga.

Assalamualaikum wbt.


Gambar mangsa gemba bumi di Jepun yang ditemui oleh pasukan penyelamat. Keadaan di mana seorang ibu sedang memeluk erat si anak untuk melindungi dia dari bahaya. Gambar ni saya tengok dari FB abang Azhar.


Ini semestinya gambar mak saya. Kami bertiga dengan anak saudara berjalan kaki nak ziarah kubur arwah abang. Mak nak tanam pokok bunga melur. Masa di London saya hanya mendengar segala rasa sedih dan luahan hati seorang emak dari saat arwah sakit sampai la bila kehilangan abang. Balik Malaysia berada di samping dia dan melihat sendiri dengan mata sendiri. Ya. Phewww. Air mata ni susah nak ditahan walau sudah setahun berlalu. Rasa rindu tetap ada dan takkan pudar. Lebih lagi sekarang saya tinggal di rumah yang dibeli arwah sebelum pergi. Sentimental value tu lagi tinggi. 

Mode muhasabah diri. 

Sayangi keluarga anda setiap hari.  ------- > Vitagen. Ehh. !



4 comments:

SHAFIDA said...

ya....alfatihah saya sedekahkan buat abang irma....

ummu said...

assalamualaikum Irma
alfatihah untuk allahyarham abang Irma.semoga pahalanya kan terus mewangi...(rumah yang adik tinggal sekarang...)

Marsha~ said...

sayu hati membacanya.. alfatihah...

Afrida Shobri said...

al-fatihah..tapi gambar pertama tu sungguh meruntun jiwa.