Thursday, March 24, 2011

Selalu Lupa Siram Pokok.

Assalamualaikum wbt.

Setiap kali mak tanya saya dah siram pokok ke belum. Jawapan yang banyak kali diberi ialah tak. Seminggu ada tujuh hari. Ada la sehari dua ja yang tak siram. Sian mak. 

Mak pun tanya bila saya tak siram. Ada banyak hari yang lain dia tak tanya pulak. Aisshh, saja nak bagi reputasi anak solehah + rajin terjejas. ;P

Apa la saya ni kan. Bukannya jauh sangat pun pokok tu. Duduk dari ruang tamu pun dah nampak deretan pokok dekat balkoni. 

Biasa bila dah ingat tak nak buat terus. Nak tunggu petang baru nak siram. Bila dah sampai petang ralit dengan kerja lain. Terus lupa. Bila jenguk luar. Eh dah malam. 

Dah terbiasa dengan rutin siram pokok mesti waktu petang. Jadi bila dah sampai malam konon tak boleh la siram. Tunggu esok je. Sian pokok dahaga.

Walaupun hujan tiap petang. Bangunan ni bagus sangat. Tak tempias langsung kat balkoni. Nak jugak kena siram.


Tengoklah. bukannya setaman nak kena siram. Sepuluh pasu ja. 

Azam umur meningkat : nak rajin siram mandikan pokok. =)

2 comments:

ADEEYA said...

Hikhikhik saya pun malas siram pokok. Klu mama suruh mesti ngelat. Huhu.

Kancilbiru said...

alamak...saya pun lupa nak siram...ok nak balik siram sekarang...

(lagi pemalas sebab ada 2 pasu je kat umah..hehehe)