Monday, June 27, 2011

Bila ada tetamu, angin rajin memasak pun datang.

Assalamualaikum wbt.


Semalam ada tetamu. Adik-adik yang sedang belajar di UM. Saya fikir nak masak yang senang dan disukai ramai. Jadi inilah menunya. Spiral bolognese. Blueberry cheese tart dan fruit cheese tart tu memang dah ada dalam peti ais. Lebihan dari tempahan hari Jumaat. Kek span pun lebihan mak dapat dari majlis bacaan yasin kat sini. 

Bila digabungkan dengan jus tembikai, maka lengkaplah hidangan untuk dijamu kepada tetamu. Senang je. Dalam masa sejam dah siap masak. Kalut jugaklah masak walaupun sekejap ja. Ingatkan dorang nak sampai awal. Rupanya dorang tersekat di rumah Asma. Tuan rumah tak bagi balik awal. Asma pulak segan nak datang. Semalam, Jumaat tu dia dah datang rumah ambil tempahan Blueberry Cheese tart. Rugi Asma tak datang. Eceh. Saja ja kan. ;)

Suka bila tengok dorang makan berulang tambah. Sambil mulut tak henti bercerita sambil makan. 

Dah habis makan, melepak depan tv melayan cerita hindustan. Kami tengok Devdas kat tv2. Dalam masa yang sama sembang dengan Asiah pasal bakeri. Terima kasih Asiah untuk tips membuat pastri. Tak sabar nak  pergi Setiu. Asiah nak ajar deco cake secara percuma. :)

Malam pula, bergelut menyiapkan tempahan cheese tart yang selamat diambil pagi tadi. Jam 8.30 pagi barulah saya dapat lelapkan mata. Letih tak yah cakaplah. Sedar-sedar dah pukul 2.30 petang.

Bangun. Periksa telefon. Ada satu lagi tempahan. Alhamdulillah. :)


5 comments:

TeAqArH said...

sedapnye..lapor pulak bile tgk tgh2 pg celik ni

Shana' said...

pandainya buat cheese tart...saya pandai makan je...:) slalu follow blog Irma...tp baru lani terasa nak comment...

Kancilbiru said...

harini puasa...so plan buka puasa nk buat tembikai laici la..hehe..

wah baru pagi dah plan macam2 ni..:P

lina said...

salam irma - nak jd tetamu juga la :)

anumuchan said...

ni nak jadi tetamu gak ni.hihi