Tuesday, March 31, 2009

Car Boot Sale

Assalamualaikum wbt

Kali ni nak cerita pasal shopping. Orang perempuan memang pantang diajak kalau tempat yang diajak tu ialah shopping mall. Err, car boot ni pun kira shopping mall jugak. Terbuka. Berbumbungkan langit berlantaikan rumput. Berudarakan angin sejuk. Pergh, sejuk-sejuk pun makin ligat kami berjalan. HeHe.

Semalam minggu kedua kami bershopping di car boot. Memang semangat tengah membara. Empat bulan berpuasa dari aktiviti shopping.Tu pasal la bila bermulanya musim panas. Semangat shopping tu membuak-buak.. Amboi, ayat. Tak kuasa nak layan. HaHaHa.


Ingatkan semalam akhi Fauzi tak nak pergi car boot sebab malam sebelumnya dia balik lambat dari berjumpa pak menakan dia kat Central London. Pagi Ahad lepas subuh kak ct telefon. Erk, satu rumah pun main calling-calling ke. HaHaHa. Kak ct bagitau akhi fauzi nak pergi car boot. Terus terbeliak biji mata. Hilang habis mengantuk. Tanya kak ct, syakirah nak pergi tak. Dia cakap syakirah tak bangun tidur lagi. Ehm, keciwa jugak la.Tapi masih lagi berharap, kalau syakirah nak pergi saya nak la pergi jugak.

Sambil bersiap dengar suara syakirah dari luar. Yeeaaa. anak daraku pergi jugak. Perjalanan nak ke sana mengambil masa 30 minit. Sempat lagi dalam kereta kami sambung lena walaupun sebentar cuma. Jadi la, nak tambah tenaga untuk bershopping.

Sampai je car boot orang ramai dah sampai lebih awal dari kami. Cuaca masih lagi sejuk walaupun musim bunga sudah menjelmakan diri. Sejuk. Sejuk. Abaikan saja rasa sejuk. Shopping yang penting.

Macam biasa kami berjalan sendiri. Shopping kat sini tak de maknanya nak sesat-sesat. Pandai-pandai la ingat kat mana parking kereta. Lagi-lagi nak ulang alik hantar barang kalau trolley dah penuh. Panjang la leher macam bangau nak cari kat mana parking kereta.

Err, tak payah la cerita secara detailkan. Nanti panjang berjela entry ni saya buat. Urgghh, tak sanggup la nak berjaga lama-lama.

Shopping kali ni saya beli 12 buah novel inggeris yang sangat-sangat murah giler. Takkan dapat di mana-mana kedai di seluruh dunia. Cewaah, ayat berlagak nampak. Memang betul. Saya beli buku ni semua dengan harga 50 pence sebuah. Ada tu saya beli dengan harga 20 pence je. Memang betul la ayat saya tu kan..!
Nak jadi cerita saya sampai tawar menawar dengan penjual. Dia letak harga 2 pound untuk empat buah. Saya dengan slumber je tawar sampai 1 pound. Dia letak 1.50. Saya minta 1 pound jugak. Tiga kali mintak dia pun 'go on' dengan harga yang saya mintak. Hooreeyyy.. berjaya..! Suka sangat sebab berjaya membuat tawar menawar. HeHeHe.
Pernah sekali di Malaysia, seorang penjual bertanya tentang kerjaya saya. Saya suruh dia teka.Terus dia jawab cikgu. Saya tanya kenapa pilih cikgu. Dia cakap sebab saya pandai cakap dan pandai membodek. Erk, semua cikgu pandai cakap ye. HeHeHe.

Haa.. nak cerita pasal gambar di atas. Binatang ni memang berlambak di car boot. Besar, kecil, comel atau hodoh semua ada. Bengang jugak tapi ni bukan negara kita. Terima keadaan ni dan berhati-hati dengan mereka. Tapi dekat car boot dengan orang yang ramai, memang susah nak mengelak dari mereka. Mereka ni memang tak menakutkan. Langsung tak menakutkan. Mereka suka pada orang. Tapi bukan orang macam saya okey..! Elaakk...
Ada satu masa, depan mata saya seekor anjing kencing atas trolley orang lain. Eeeiii, macam nak tendang-tendang je anjing tu. Nasib la bukan trolley saya. Kalau tak, mahu kena sumpah tak pasal-pasal.

Minggu lepas tengah saya leka membeli, tiba-tiba saya terasa badan saya macam kena libas dengan sesuatu. Tengok-tengok, rupanya anjing yang melibas saya. Terkejut jugak la. Terasa keras ekor dia kena dekat peha saya. Nasib sama-sama kering. Kalau tak, kena la samak balik rumah. HuHuHu..


Haa.. Bunga pun ada di jual. Lagi-lagi musim bunga dah bermula. Macam-macam jenis ada dijual. Saya je yang tak minat. Eh, bibik tak berkebun ke? Hahaha. Kalau bab berkebun ni akhi fauzi lagi pakar. Saya tolong cabut rumput, siram dan pastikan laman tu bersih sahaja. Yang lain kita serah pada yang pakar. Err, ke awak malas irma? Sapa nak jawab. Angkat tangan. Cepat.. cepat..


Dekat car boot ni mainan pun ada. Macam-macam. Kalau rasa kesian kat anak-anak yang sanggup meneman anda bershopping upah la mereka dengan mainan ini. Sekali pusingan pun okey apa. Saya upah donut je dengan syakirah. Penat shopping kitorang rehat kejap makan donut.

Saya suka pemandangan langit masa ni. Sangat cantik. Gambar ini tak secantik realiti. Dalam realiti 1000 kali lebih cantik dan awannya berubah-ubah kedudukannya. Alhamdulillah, saya dapat menikmatinya di bumi mu ini Ya Allah..

Pukul 12.30 kami bertolak balik ke rumah. Habis. Balik rumah cerita lain pulak. Tak nak cerita. Panjang berjela pulak lagi nanti. Hehe. Cukup la takat ni.

Saya sayang kamu.

2 comments:

nurulezzah said...

nak pergi carboot jugk!!!!hihihi

syaheed said...

akak, bestnye duk sana ...barang2 murah aje kan..