Saturday, June 20, 2009

Alexander Rybak- Fairytale




Years ago, when I was younger
I kind a liked a girl I new
She was mien and we were sweet hearts
That was then but then it's true

(Course)

I'm in love with a Fairytale
Even dough it hurts
Cause I don't care if I loose my mind,
I'm already cursed

Every day we started fighting
Every night we fell in love
No one else could make me sader
But no one else could make me high above

I don't know what I was doing
Suddenly we fell apart
Now on days I can not fine her
But when I do well get a brand new start

(Course)

I'm in love with a Fairytale
Even dough it hurts
Cause I don't care if I loose my mind,
I'm already cursed

She's a fairytale oo yeah
Even dough it hurts
But I don't care if I loose my mind,
I'm already cursed

Tersenyum saya bila menghayati bait-bait lagu ini. Kebetulan bila membuat sessi lawatan blogger-blogger yang saya gemari. Bertemu dengan entry beliau yang menyiarkan tentang lagu-lagu di Eurovision 2009 Winner. Ehm, mungkin saya terlambat dalam mengetahui tentang hal ini. Itu bukan persoalannya. Lambat atau cepat terpulang pada individu. Zaman mengetahui hal-hal hiburan ni dah lama saya tinggalkan jauh di belakang. Sekarang sedang bergiat dengan dunia masakan. Sangat menyeronokkan. Waaallah...! Ceh, bibik ni memang tau. Suka bagi orang terliur. Tak baik oo. Ehm, kalau tanya tentang cerita hindustan atau korea sekarang. Memang saya gagal. Mungkin kerana dah takde geng nak bagitau tentang drama atau filem yang terbaru. Takpalah. Ini bermakna saya dah tua. Hihi. Dah tinggalkan zaman melangut depan tv atau berebut siaran tv dengan adik beradik atau kawan-kawan. Hihi. Kenangan tu.

Cuma, bila mendengar lagu ni. Saya rasa dekat dengan kehidupan kita. Kisah angan-angan dan dogengan yang sering menjadi kesukaan kanak-kanak mahupun dewasa. Ehh, jangan tipulah. Kalau tak, masakan drama bersiri yang memaparkan kisah-kisah sebegini menjadi tontonan ramai. Kan. Sambil tersenyum. Ngeee. Termasuklah yang menaip ni. Bab berangan ni memang pakar. Haish. Insaf. Insaf. Sekarang berangan jugak. Tetapi angan-angan yang boleh jadi kenyataan la kan. Macam nak kurus. Whooooaaaaa. Sangat jeles dalam hati bila tahu kakak sendiri sudah kurus kembali. Saya. Bila lagi. Hehehe. Nasib mereka tak boleh nampak muka saya yang sudah sedikit kejelesan. Ha. Ha. Jangan tipu. Bukan sikit. Tapi dah memang banyak. Bila la angan-angan itu akan jadi kenyataan. Sambil menongkat dagu membayangkan Hanis Zalikha. Haiyoooo. Sangat teruja. Toing. Toing. Syooh. Hilang dah asap angan-angan. Hahaha.

Haaa. Kan dah hilang idea. Habis. Tak tau nak cerita apa. Jap. Jap. Tarik nafas. Sembur. Phuuuh. Ok.

Ehm. Oklah. Habis. Memang tak tau nak cerita apa. Dah.

Oh ya. Hidup ini memang adakalanya seperti apa yang kita angan-angankan. Kita tidak menyangka yang satu hari apa yang kita angan-angankan menjadi kenyataan.

Apa lagi. teruskan berangan. Ehm. Hihiii.

Psstt.. Saya sakit gigi. Gigi geraham bongsu saya nak keluar. Tapi, sebab lambat sangat keluar sampai dah berlubang sedikit. Akibat dari sikap suka bertangguh kerana tak sakit. Sekarang dah dapat sakitnya. Nak pergi dentist memang satu yang saya sangat dan cuba nak elakkan. Bukan sebab takut doktor. Saya takut nak hulur duit service dentist. Untuk pemeriksaan sahaja dah menelan belanja 50 pound. Kalau kes saya ni, mungkin akan dicabut. Waaa. Saya tak sanggup nak membayangkan 500 pound dihulurkan kepada dentist UK. Ya, segala mak nenek perkhidmatan di UK sangatlah mahal.

Jadi, tolong doakan gigi saya ini hanyalah bengkak gusi sahaja ya. Takpalah, tanggung sakit selama tiga atau empat hari dari menanggung kos bil perkhidmatan pergigian yang sangat MAHAL. Huk. Huk.

Insyaallah, andai kesakitan ini adalah kafarah di atas dosa-dosa saya selama ini. Moga ianya berbaloi dirasai. Allah mahu menguji hambanya seorang ini. Ya, sakit itupun nikmat juga. Senyum dalam kesakitan. T ____________ T

Sangat berhajat pada doa kalian kerana saya perlu menghabiskan janji bekerja di sini sehingga 2010. Saya sangat-sangat tidak mahu menyusahkan kak ct sekeluarga. Di samping niat mahu menjelajah UK sebelum pulang ke pangkuan keluarga. Weii, sempat lagi tu. Haisshh. Lempang kang..! Adooiii.

Sekarang saya rasa pipi dan kawasan sekitarnya panas. Whoaa. Harap-harap tidaklah teruk melarat.

Wassalam.

Saya Sayang Kamu.


No comments: