Friday, December 11, 2009

Mak Di London - Hari Keempat Di Oxford Street..

Seperti yang dijanji, hari Jumaat saya bawa mak jalan-jalan di Oxford Street. Syurga membeli belah bagi semua yang datang ke London. Tempat yang paling popular semestinya Primark la kan. Bagi saya yang tak tahu jalan ke Primark pun boleh agak di mana lokasi mall tu dengan melihat arus orang yang datang memegang beg Primark datang dari arah mana. Lagipun jalan tu lurus sahaja. Dari hujung sini ke hujung sana semuanya memang tempat untuk shopping.

Orang jangan cakap la. Memang ramai betul. Lagi-lagi dah dekat krismas ni kan. Masing-masing ambil peluang untuk shopping. Kami pun sama tumpang menyibuk jugak.

Mak di hadapan bangunan Selfridge

Sebelum sampai ke Primark, kami singgah pusing-pusing dulu di Christmas Market ( ehm.. ye ke nama dia. agak-agak je. lupa sudah)

Jumpa dengan kakak jual kacang. Comel kan dia..!! Kulit dia bersih. Terpegun sekejap. Eh bukan. Terberangan nak kulit macam dia.

Habis jalan-jalan kami pun terus bergerak menuju ke Destinasi Cinta. Haha. Ehm, bila diingat balik (sumpah takkan lupa) kat sinilah dompet saya hilang a.k.a dicuri. Tak sedar langsung. Dalam saya duk peringat makcik, opah dan mak supaya berhati-hati, Allah izin saya yang kena. Redha. Orang yang ambil tu dia lagi perlukan duit tu dari saya. Barangkali. Sampai sekarang saya tak hubungi langsung Counter Service Primark untuk bertanyakan hal dompet. Kira hilang tu dah la. Takde rezeki namanya.

Minggu ni pula bila telefon mak, masing-masing berkenan dengan beg ala-ala 'Chanel' mak tu. Akak siap rembat yang mak punya lagi. Dah la mak pakai yang Ucu punya. Sekarang mak pesan minta saya belikan empat biji lagi. Waaa... Malasnya nak p beli.


Bersambung....

No comments: