Wednesday, June 22, 2011

Kelas Cupcake di Bandar Saujana Putra.

Assalamualaikum wbt.

Ingat tak lagi entry Kaunter Pertanyaan Mahu Bertanya yang lepas? Lupa. Klik sini .

Lepas sahaja disahkan (ewah) menjadi pelajar Kak Edi, saya melipat gandakan usaha macamana nak pergi Bandar Saujana Putra. Mula-mula Google dulu kat mana BSP. Rasa macam tak familiar je kawasan tu. Makin lama makin stress jadinya sebab takde satu pun pengangkutan awam yang lalu sana. Sedih betul. 

Masa tu mula la teringat kat London. Nak pergi ceruk kampung mana pun ada bas yang lalu. Saya yang tak biasa pergi pun berani je redah pergi walaupun pertama kali. 

Bila pengangkutan awam di negara kita nak bertambah baik? Kesian pada kami yang SUKA (baca: mampu) naik bas je?

Dah habis usaha saya nak naik bas atau komuter, maka jalan terakhir adalah naik teksi terus sampai depan rumah cikgu. Dah malas nak fikir. Nak tenang-tenangkan fikiran. Esoknya kan nak pergi menuntut ilmu.

Pagi Sabtu jam 7.30 pagi saya dah keluar. Tunggu teksi. Biasa sekali tahan dah boleh naik. Hari tu LIMA KALI TAHAN pun, pemandu teksi tak nak hantar. Alasannya JAUH. TAK TAHU JALAN. 

Saya dah berdebar dalam hati. Jam dah menunjukkan pukul 8 pagi. Saya tak naik lagi teksi.

Sampailah teksi yang ke 6 berhenti. Bila saya kata nak ke BSP, dia mulanya tak tahu jalan. Saya tunjuk peta yang saya lukis. Dia dengan alasan yang sama tak berani nak hantar sebab jauh. Pakcik teksi tanya, 'Berapa yang awak biasa bayar?' Nasib saya dah kira-kira secara rambang tambang ke BSP. 

Pakcik teksi setuju untuk hantar. Dia minta tambah RM10 lagi. Takpalah kata saya. Sanggup. Asal sampai tempat yang dituju.

Dalam teksi sepanjang sejam perjalanan saya perlu dua kali lebih tenang dan sabar. Dalam diam akal ligat mencari jalan macamana nak bantu pakcik teksi yang tak tahu jalan. 

Pakcik teksi walaupun dia tak tahu jalan tetap juga cuba meyakinkan saya yang dia akan hantar saya walau macamana pun. Sampai satu ketika dia cakap, ' Pakcik dah lama perhati kamu tunggu teksi. Dua kali pakcik pusing, awak duk tunggu teksi lagi. Pakcik kesian. Tu yang pakcik berhenti bila awak tahan. Tanya nak pergi mana.' Terharu saya. Terima kasih pakcik.!

Sampai je kat Tol, pakcik teksi cuba tanya macamana nak ke BSP. Budak perempuan tol sendiri tak tahu. Aishhh. tak cekap betul. 

Masuk tol kedua pun sama. Tol gate girl yang tak dapat nak membantu. 

Syukur tol yang ketiga lelaki yang jaga. Dia pun cakap kami dah terlepas (baca silap) jalan. Kena patah balik dan ambil simpang selepas tiga pam minyak. 

Rupanya masuk Tol USJ (tak silap la) pastu nampak Lebuhraya Elite. Masa ni dah separuh LEGA. Alhamdulillah. 

Bila jumpa ja simpang Bandar Saujana Putra, lagi bertambah lega. Memang dah tak sesat la kan. Syukur sangat-sangat. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

5 minit sebelum pukul 9 saya sms Kak Edi. Kalau semua orang dah sampai, boleh je mulakan dulu kelas tanpa saya.

9.10 baru lah saya sampai. Punyalah lega sampai saya tambah lagi RM10 kat pakcik teksi. Tanda terima kasih saya pada dia kerana dalam 5 teksi yang saya tanya. Dia sorang ja sanggup hantar saya sampai BSP. 

Dari luar dah nampak kelibat Kak Edi menyambut kedatangan saya. Bila masuk ada 2 orang yang baru sampai. Lega lagi. Takde la saya lambat sangat. hehe. Masih ada 4 orang yang belum sampai.

9.30 Kak Edi mulakan kelas walaupun ada lagi 2 orang belum sampai.

Meh la tengok gambar pulak na. :)


Teruja betul dengan nozzle chekgu...!!


Mari bermain warna.


Tadaaa... Cantik betul contoh dari cikgu.


Contoh yang dibuat oleh chekgu.


16 biji yang dibuat oleh anak murid. Saya lah. Sapa lagi. :)


Kalau ada sesiapa yang nak belajar. Boleh la risik-risik pada Kak Edi. Klik sini untuk pergi ke blog dia.

Alhamdulillah, selesai kelas dalam pukul 1.30 petang. Syukur ada Kak Dina dan Kak Irma. Saya tumpang dorang sampai Wangsa Maju. Pastu naik teksi.

Terima kasih Allah kerana mempermudahkan perjalanan saya.




7 comments:

nieda said...

owhteksi pun x tau jln ke sana ya...takpelah, apa2pun dh dptilmu baru

ADEEYA said...

Lawaa nyaa cuppies :D

Marsha~ said...

bestnyeeeee.. apsni makin terer lah bukan cuppies.. :)

lina said...

salam irma - sedih nya cerita. Alhamdulilah sampai jua. apa pun cantik la cup cake tu berbaloi kan pergi kelas...tengok hasil sendiri :)

Umm Mymoonah said...

Wow! Beautifully decorated cakes, looks gorgeous.

Hanis MY said...

wahh teruja sy tgk cuppies tu! teringin nk buat...

salam kenal kak...

Edi said...

salam irma,
baru dpt baca entri u ni, somehow xleh bukak blog u dr pc kak edi ni.. agaknya sbb outdated kot :(

anywayy... tq sgt2 dtg hari tu... sgt susah payah awak dtg.. hrp2 ilmu yg dpt tu gunakan and improve sebaiknya :)
thks again. nice meeting u

kak edi