Thursday, August 18, 2011

Dah besar, makin keletah dia sekarang.

Assalamualaikum wbt.

Salam ramadhan dan salam Nuzul Al-quran.

Hari ni rasa seronok sangat. Rasanya sangat tu tak cukup nak menggambarkan apa yang saya rasa ketika berbuka tadi. Dah beberapa hari ( boleh juga nak kata dah berapa minggu. bulan pun ya jugak.) saya nak sangat sembang dan menatap wajah anak-anak Kak Siti.

Alhamdulillah. Di hari ramadhan yang ke 17 ini, Allah berikan kesempatan untuk kami bersembang dan menatap wajah mereka yang semakin membesar. Sedikit sebanyak rindu tu terubat la jugak. Terima kasih Ya Allah.

Sebenarnya kami sembang tak la lama sangat. Dalam setengah jam je pun. Dalam masa setengah jam tu, Fatih mengusai suasana. Berdiri di depan pc. Bercerita tentang Ben 10 dan Dr Who dia. Satu yang buat saya terharu, dia masih ingat lagi kek Ben 10 yang saya belikan masa ulangtahun kelahiran dia yang ke 4. 

Melihat tiga beradik perempuan membesar dan semakin matang membuatkan saya berasa sekejapnya masa berlalu. Lagi-lagi Maryam. Dulu dia la yang banyak cakap dan keletah. Sekarang keletahnya dah berpindah ke Fatih. Geram tengok dia tadi. 

Satu ayat Maryam yang buat saya terdiam, "Kak Irma, bila nak datang sini lagi?" Aduhh... tergolek rasa jantung saya sekejap.

Andai tambang ke London tu semurah RM9.90. Rasanya setiap bulan dah pi ziarah depa. ;)











Rindu yang takkan surut. Allah tu kan Maha Pengasih lagi Penyayang. Rasa rindu yang ada terubat bila melihat wajah anak saudara yang sekarang dekat di mata.


Yang tersengih di atas ni pun sekarang, pantang saya telefon mak. Boleh dengar suara dia. " Mak lang. Mak lang." Pastu dengarlah suara dia di hujung telefon. 

Bila tanya mana mak lang, jawab dia " Mak lang buat kek banyak." :)





2 comments:

Ain SSB said...

Aww bila dah rindu tu...
Insyaallah ada rezeki, Kak Irma boleh dtg sini lagi kan! :)

~EcahAbu~ said...

suka sangat baca entry kak irma pasal anak2 kak siti. Sekarang dah x dapat tgk perkembangan diorang dah..