Wednesday, November 19, 2008

Menang Lagi


Chantek tak..? malam ni saya menang lagi. Bid trainers. Ni la kerja saya kalau bosan. Buka ebay cari kasut. Sejak duduk sini saya suka cari trainers. Harga tak yah cakap la. Boleh berubah. Lagi-lagi last minit. Kadang-kadang boleh jadi sakit hati. Punya la tunggu sampai 3-4 hari. Takde sapa pun bid. Tapi bila sampai sejam yg terakhir. Punya la berderet. Tak tau nak cakap camana.

Macam kasut nie, saya dah usyar 3 hari. Takde sapa pun yang bid. Saya syok la. Kononnya xyah la lawan bidding dengan sesapa..TAPI..buka je ebay petang tadi dah berderet orang bid. Pastu bila bid bukannya sikit2. Asalnya kasut ni 0.90 pence je. Tapi bila saya buka ebay, dah naik jadi £5. Aduss, sakitnya.sapa la yang bid kasut nie. Hampeh betul. Dalam hati ni tak habis merungut. Bila hati dah berkenan..nak wat camana. Tunggu la malam nie..harap2 tak la tinggi sangat. Saya pun sanggup berjaga. Sedangkan kepala nie dah pening mengantuk..

Pukul 10 harga dah jadi £7. Wargh, gila betul. Takpa, tunggu lagi. Saya tak nak bid awal. Kalau bid awal lagi naik harga dia. SAMA LA DENGAN SEMUA ORANG. APA INGAT DORANG 'BUDUS' KA. hahaha. Pukul 11, saya pun start bid. Saya bubuh £8.50. Tapi bila confirm bid, harga saya direject. Maknanya ada orang bid lagi tinggi dari saya. Nampak gayanya saya kena ambil risiko letak harga yang tinggi. Saya letak £11. Selamat. Saya orang yang paling tinggi bid. Tapi tak leh syok lagi. saya letak lagi bidding £12. Bila tengok masa dah habis. Jadi, setakat tue je la. Bila klik kat description ebay kata saya menang. Yeeaa, dapat juga kasut tue.

Tue la saya kata harga memang tak leh nak cakap. Kena lawan bidding dengan orang yang suka angka besar. Tinggi la harga dia. Atas nasib. Kalau dah suka kena la berani letak harga yang confirm kita menang. Jadi dalam masa 3 hari lagi sampai la kasut saya. Bestnya..

Kalau sesiapa perasan. Kasut ni saya ada beli kat car boot. Untuk budak punya. Tapi saya dah shipping ke Malaysia. Kalau ada dengan saya boleh jadi boria dengan anak. Warrgh, jauhnya berangan..!

Selamat malam..nak mimpi trainers..!

No comments: