Tuesday, December 16, 2008

Hari Pertama Di Holloway


Hari ini saya dipelawa Husna untuk tidur di rumahnya. Mula-mula saya berat untuk pergi. MALAS tapi bila Husna bersungguh-sungguh ajak datang rumah. Saya pun ok la. Malam semalam sambil layan tengok tv, saya sediakan bahan untuk perap ayam tandoori. Lepas tue tido.
Pagi tadi lepas solat subuh layan tido kejap. Ngantuk sebab semalam pukul 3 pg baru tido. Susah nak tido sekarang nie. Dah baring pun mata tak nak lelap. Bangun pukul 9 buka internet layan dulu facebook dengan kawan-kawan semua. Pukul 10 dah start kemas rumah. Kutip semua sampah yang ada. Sebab nak tinggalkan rumah sampai hari Jumaat. Siap kemas semua jam dah pukul 11. Terus mandi pastu solat zohor. Bagitau Husna nak keluar pukul 12.30. Dia pun ok je. Dia suruh tunggu kat North Greenwich.
Pukul 12.40 saya dah keluar rumah. Tunggu bas tak lama.5 minit bas pun sampai. Hari ni orang tak ramai sebab belum habis masa pejabat. Budak-budak pun masih sekolah lagi. Jadi jalan tak sesak. Bila naik bas yang kedua husna call. Dia tanya saya ada di mana. Saya cakap dalam bas 472. Dia bagitau yang dia tak bertolak lagi. Saya kata nak suruh saya naik tube dan tunggu dia kat mana-mana ke.? Dia tanya saya balik. Akak berani ke? saya pun bagitau. Tak pe akak cuba dulu. Dia suruh saya naik tube menghala ke Green Park. Nanti sampai sana dia tunggu.
Saya pun ingat-ingat lupa cara nak ke central. Bila husna bagitau tadi saya pun boleh agak. Redah jer laah. Salah nanti call husna. Err, dalam tube mana ada line. Aaarrgghh..! Sambil tepuk dahi. Alhamdulillah selamat sampai kat Green Park. Satu masalah la pula. Tak tahu nak tunggu husna kat mana. Kat atas ke kat bawah je? Aduhh. nak tepon pun tak boleh. takde line. Camana nie..? habis. Saya pun nekad cari line nak ke rumah husna. Nasib saya masih ingat lagi nama kawasan rumah husna. Dalam hati ada juga perasaan cuak. Tapi beranikan juga diri. Dari tunggu sorang-sorang kat bawah baik saya naik atas. Jumpa peta line saya cari kawasan rumah husna. JUMPA. HOLLOWAY ROAD. PICCADILY LINE sekarang tengah pk. Camana kalau husna dah dalam perjalanan nak ke Green Park. Nanti mesti dia tercari-cari saya sedangkan saya dah dalam perjalanan nak ke holloway. Aarrghh, redah je la lagi.
Sampai Holloway road saya baru nak telefon husna. Dalam dok tangan cari no phone husna mata melilau kot2 husna ada kat stesen lagi. YA ALLAH. memang Allah permudahkan urusan saya. Mata saya nampak husna sedang melintas jalan. Syukur sangat masa tue. Husna tak nampak lagi saya sebab sibuk nak melintas. Yang saya ni dah tersenyum + sengih macam kerang hidup. Seronok sangat sampai bila husna datang tue berpelukan sekejap. Suka sangat bila dah jumpa kitorang pun ambik bas nak balik ke rumah husna. Dalam bas cerita kat husna mimpi semalam. Tapi husna tak nak dengar. Dia takut. HaHaHa. Sekejap je dah sampai rumah. Husna nak masak dulu. Saya bagitau dia yang saya ada bawak ayam tandoori. Tinggal nak bakar je. Senang keja husna. Lepas tue husna nak p beli barang. Dia tanya nak ikut tak? Mesti la bukan nak beli barang sangat pun. Nak p menembak je. Tapi yang tak bestnya bila keluar kena pakai glove. Leceh la bila nak ambik gambar. Tak selesa. Sejuk. Tahan je laa..





Kedai pertama yang kitorang tuju ialah Morrisons. Husna beli barang rumah saya beli makanan nak kunyah. Sebelum masuk Morrisons ada satu pokok krismas. Cantik sebab warna putih. Tengah syok menembak kena tegur dengan sorang warga tua. Dia suruh kitorang g ambik gambar dengan pokok tue. Dia pun cakap pokok tue cantik.








Habis kat Morrisons kitorang merayau kat kedai sekitar morrisons. Masuk kedai kasut. Masuk boots. Masuk marks & spencer. Masa kat kedai kasut jumpa kasut dora. Terus teringat kat wawa dengan jihah. Kalau wawa dengan jihah tengok fp mak lang nie. Tengok. Mak lang dah jumpa kasut dora wawa dengan jihah. Siap ambil gambar lagi .

Lepas tu saya masuk mother care. Nampak baju dora dengan boot dora dekat mothercare. Saja ambil gambar. Nak beli nanti mak lang cari kat car boot ye!

Balik tu singgah kat kedai jual kebab. Beli kebab sebab memang perut dah lapar. Tak makan apa lagi hari nie. Sementara nak tunggu ayam siap dibakar makan dulu kebab.

Oh lupa..sebelum tu singgah Iceland beli choc gateau..yuummy laah!

Itu la aktiviti saya pada hari pertama di Holloway. Esok ezzah pulak nak bawak saya berjalan. So tunggu je la ek ezzah nak bawak p mana. Psstt.. sebenarnya tahu dah nak p mana. HaHaHa

1 comment:

ayousha said...

cantik-cantiklah kasut dora tu..kalau sy jumpa mesti dh bli utk anak dara yg sorang tu...