Tuesday, December 16, 2008

Meaaww... Meeaaww

Apasal entry saya kali ni pasal kucing. Saya suka kucing ke? Ehm.. sebenarnya tidak. Saya bukan benci atau langsung tak suka. Saya geli dengan semua binatang yang berbulu. Terutamanya kucing la kan. Meremang je bulu roma bila kucing datang geselkan badan kat kaki. Selalunya kalau dekat kedai makan sure saya control kaki. Takkan nak menjerit pulak. Jatuh saham saya yang jelas sekali sudah rendah ini. HAHAHA
Saya ada satu cerita pasal kucing. Pada ramadhan terakhir saya di SRIK, kami guru-guru mengadakan tadarus beramai-ramai. Satu hari bila saya menyertai tadarus di dewan sekolah, ada seekor kucing yang datang dekat dengan saya. Mula-mula dia datang mengesel je. Saya angkat dia ke tepi. Lama lepas tue dia datang lagi. Saya tolak lagi. Kali ketiga terus dengan beraninya dia datang landing atas riba saya. Adus! dah la saya geli. Dia boleh duduk baring lagi atas riba. Masa ni saya dah tak kisah. Asal dia dok diam jangan cakar-cakar sudah. Lama jugak la dia baring sampai tertido. Dasyat. Err, ke sedap tidur atas tilam super duper dunlopillo. HAHAHA
Sejak dari tu saya dah boleh terima kucing. Bukan terima sampai boleh peluk atau main2. Setakat datang mengesel saya tak kisah dah. Tapi kat sini takde kucing yang berkeliaran. Yang ada anjing. Tu memang tak boleh nak kompromi langsung. Memang akan Laaariiiiiii..!

No comments: