Monday, May 18, 2009

Ribbon Embroidery

Assalamualaikum wbt


Ini adalah plan kedua saya apabila pulang ke Malaysia 2010 nanti. Tak sabar nak belajar dengan sifu-sifu RE seperti kak umi. Sedia duit je. Balik Malaysia nanti masuk kelas RE yang kak umi sediakan. Sekarang ni tengah cemburu tahap cipan dengan kak nana sebab dia dah mula belajar RE dengan kak umi. Ya Allah, sabar aje tengok gambar bunga-bunga yang dia hasilkan.


Apa tu RE..? Hahaha. Seronok sendiri je saya ni cerita ye. Sian kat awak semua. Tak pa. Takpa. Saya tunjukkan kat semua contoh gambar RE dari sifu-sifu saya di Malaysia. Memang teruja ok. Cantik sangat-sangat. Hai, kalau saya ada di Malaysia dah lama saya cuba buat. Eceeehhh, ye la sangat. Ada masa ke awak. Takut berhabuk duduk dalam bekas je. Hahaha.


Eh, kalau orang yang tangan keras atau tak minat bab jahit menjahit ni. Duk diam-diam ok. Kalau tak suka pun, hargai seni jahitan. Atau awak pun cair tengok RE ni. Terus pergi kedai beli barang nak belajar. Hehehe.
Harap-harap lah ye. Tak pun belajar dulu cara masukkan benang dalam lubang jarum. Aiiyoookk.. sapa tu. Yang tak tahu nak masukkan benang dalam jarum. Haiiyoo.. sapa. Baik angkat tangan. Tak pun senyum je. Hehe. Tak pe. Tukang jahit ramai. Mak saya pun pandai cucuk benang. P belajar dengan dia. Boleh kan mak? Eh, promote mak sendiri ka. Hahaha. Tak tahu lah, lepas ni mak tak boleh baca novel. Sibuk siapkan tempahan baju. Tak tahu. Ma tak tahu. Lariiiii.... Eh, anak mak mana pernah lari la. Bas terlepas pun dia tak kejar. Relax je. Haha.











Cantikkan..!
Semua ni hasil seni dari Kak Umi. Dia jeles saya dapat pegang dan cium harum bunga ros. Tapi dia tak tahu yang saya lagi jeles tengok RE dia. Hahaha. Sama-sama jeles. Ya Allah teruja ni. Hai ma, ko ni semua teruja. Apa lagi yang buat ko teruja. Sabar-sabar. Banyak lagi idea nak buat. Hehehe. Eerr, sejak bila jadi bisnes minded ni. Eh, mananya tumpah kuah kalau tak dalam Maggi. Akakaka.


Budak-budak yang tak minat p main jauh-jauh.


Eceehh, buku ni buat syarat je. Hahaha.


Ok. Dah lewat sangat ni. Nak tido dah. Esok kerja. Eceeeh, macam hebat je kerja. Haha. Eh, hebat apa bibik ni. Boleh siap ada blog lagi. Lalalala.


Ya Allah, moga esok kau limpahkanlah sinar mentari di bumi London ini. Tak sanggup rasanya diri ini diselubungi rasa mendung. Waaaa, London kalau mendung dasyat ooo. Bukannya mendung nak hujan. Ni kalau mendung dari pagi sampai petang. Ya Allah, rosak mood satu hari. Tak percaya..! Meh sini datang London.


Eh, esok Orked sampai London. Selamat datang Orked. Harap-harapnya cuaca cerah mengiringi kedatangan Orked sekeluarga. Have a wonderful trips with all ur family members. Eceeehh, tergeliat lidah mak nyah nak cakap London. Hahaha.


Wassalam.


No comments: