Thursday, October 13, 2011

Apa kata anda..?

Assalamualaikum wbt.


Lain orang lain pendapatnya. Ada yang kata..


  • tak dapat yang pandai masak, pandai angkat pinggan lepas makan pun jadilah. Tolong basuh lagi bagus jugak kan...? ehehe.
  • tak dapat yang pandai masak, pandai tolong jaga anak masa isteri memasak pun ok.
  • tak dapat yang pandai masak, pandai puji masakan isteri pun dah bagus. Ada lelaki ego nak bagitahu kata isteri masak sedap. Nak tahu sedap, bila makan bertambah. kan..? hiks.
  • tak dapat yang pandai masak, pandai beli barang dapur pun syukur satu rahmat.
  • tak dapat yang pandai masak, pandai JADI IMAM SOLAT LIMA WAKTU lagi syukur pada Allah swt.
Apa pun... siapa dia di sisi kita hargai dan bersyukurlah. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan yang mana kita ja tahu. Tak tahu dan tak pandai semua di atas pun takpa. Inilah peluang kita untuk rebut pahala dariNYA.

Saya tak leh cakap banyak. Saya sendiri belum kahwin. Tulis ni pun atas rasa melalui pengamatan dan pembacaan sahaja. :)

Anda lebih arif. Yang dah berkahwin la. Bukan yang couple cakap I lebieuwww je pandai.. :)


7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

semua pun kena bersyukur kan :) jarang hubby me masak, tapi dia masak sedap :p

Minsofea said...

hubby tukang masak....main campak2 pun sedap...tapi sangat jarang masak kat umah

sy mmg agak x pandai masak...... hubby makan je, bila dh selesai makan baru dia cakap apa yg kurang....kalau sedap dia puji on the spot (jarang....huhu)

sy mmg terpukau dgn setiap resepi/menu yg ada kat sini....sekadar terpukau je lah...setakat ni, bila nk try ntah

Lady Lavender said...

hehee..pandai irmaa..belum kawin pun dah boleh senaraikan pendapat yg bernas :-))

eLLy said...

sangat setujuuu... yg penting dapat yg boleh mengimam kan kita dah syukur alhamdullilah :D

Cikmin said...

sangat setuju dgn quotes tu ok... :P

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

yanty tak pandai masak tapi sellau nak mencube tapiii sellaunye tak sdap ahahahahhaaaaa husband masak lagi sedap....

nhhas said...

Salam,

yer ker handsome?
Ausome kot.
heheheee