Tuesday, October 25, 2011

5 biji Dua Ringgit dik..!

Assalamualaikum wbt.

Semalam saya balik rumah mak.

Masa balik dari Kg Pandan, saya nampak gerai jual goreng pisang kat tepi bus stop.

Dah lama akak tu tak buka gerai.

Alang dia dah buka, saya pun pergi la beli.

Sampai kat gerai macam-macam ada. Rambang mata.

Saya tanya, 'berapa ni kak..?'


"5 biji dua ringgit dik..!"

Nasib la kau sedap kuih. Mahal pun takpa.

Untuk yang tak tahu. Kuih ni namanya Kuih Lompang ye. Sedap..! :)

5 comments:

Mak Qis said...

mahal dah kekuih sekarang neh kan...kalau anak ramai jenuh la membeli...sorang sebiji mmg x cukup...jom la buat hehehe...irma x pe, makan sorang...beli pn ok lagi...

Mrs Lurve said...

suka kuih nie..lagi suka kalo mak yg wat..sedap!

cik marikh said...

ok la tu, dari 'seketul 50 sen dikkk'...(hrga makan cekodok sebiji pagi tadi) =.="

e.l.i.s.s.m.i.e said...

eliss memang suka makan lompang. mak dulu selalu buat ms kecik2. skang ni, bekas dia tu terperuk ajer kat rumah :p

Ummu~Ishak said...

10x org bagitau pun masih asyik lupa je nama kuih. tau makan je <-- saya la tu