Thursday, April 2, 2009

Demam

Assalamualaikum wbt
Dah seminggu batuk dan selsema tak baik-baik. Macamana nak baik. Ubat tak makan. Sekali je masa hari pertama batuk teruk minggu lepas. Lepas tu langsung tak makan. Nak salahkan sapa. Err.. sendiri mau hengat la kan. HuHuHu.
Pagi tadi dah makan ubat. Nak kena bagi sihat sebelum 11 April ni. Kena betul-betul sihat baru best. Nak jalan-jalan.
Saya memang susah nak makan ubat. Sangat-sangat susah. Pandai paksa Fateh makan ubat. Tapi kena kat diri sendiri. Langsung tak makan saman. Err.. maknanya saya ni kuat la kan. Tahan sakit. Atau saya ni penakut makan ubat. HaHaHa. Badan besar takut makan ubat. Takde maknanya.
Saya ni kalau sakit suka biarkan sakit tu baik sendiri. Memang la lama nak sembuh. Tapi saya tahan je la. Yang penting air masak minum dengan secukupnya. Sebab saya positivekan diri yang sakit itu kafarah pada dosa-dosa yang saya lakukan. Kalau sekejap sakit, maknanya sikit la dosa terhapus. Kalau lama maka banyak la dosa yang terhapus.. Err, boleh ke fikir macam ni. Hehehe. Cara saya nak positivekan diri sendiri. Keh Keh Keh.
Ni sambung balik tulis entry. Err, sekarang dah pukul 1.45 petang. Lepas hantar maryam depan pintu je. Kami pun keluar jalan-jalan. Hirup udara sejuk walaupun matahari terpacak atas kepala. Silau. Silau.
Dah tak tahu nak cerita apa. Kepala pening. Idea nak merapu takde. Hahaha.
Betul-betul sudah kering idea. Ada sesiapa nak tolong siram otak saya. Biar keluar idea merapu nak ditulis. Err, boleh tak nak request. Siram dengan air tebu. Kah Kah Kah. Demam-demam ni mula la mengada-ngada nak makan makanan Malaysia. Sedangkan kat sini berkotak-kotak jus ada. Tak teringin ke. Dah jemu la.
Nak maaakk.. huk huk..
Err, Saya Sayang Kamu. Itu tak pernah lupa.

No comments: