Wednesday, April 15, 2009

Rindu pada Sebuah Kehilangan


Assalamualaikum wbt


Alhamdulillah saya selamat sampai dari percutian ke Lake District semalam jam 1 pagi. Semuanya berjalan dengan lancar.


Cuma satu. Atas kecuaian saya sendiri, saya telah terbuang gambar semasa hari pertama dan kedua di sana. Pada mulanya saya tidak merasa apa-apa sangat. Sudah tiada rezeki untuk menyimpan kenangan di sana.


Tetapi hari ini saya mulai merindui gambar-gambar yang diambil semasa menaiki cruise dan melawat ke Leven Hall.


Saya sangat merindui mereka. Terdapat dua ratus tujuh puluh keping gambar semuanya. Terbayang di mata pemandangan yang sangat cantik dengan disertai oleh langit yang biru. Cuaca seolah-olah menyambut kedatangan saya yang sangat menyukai langit biru.


Hari ini saya mulai menangisi kehilangan mereka. Saya tahu kehilangan mereka ada penggantinya. Semestinya yang baru tidak sama dengan yang lama. Kerana gambar-gambar itu diambil dengan rasa kagum dan syukur seorang hamba yang berada di bumi bertuah ini. Gambar yang ingin dikongsi bersama insan-insan tersayang. Tetapi semuanya hanya tinggal angan-angan.


Apa yang terjadi pasti ada hikmahnya. Saya terima ketentuan Ilahi dan menerima semua kenangan itu hanya akan bermain di ingatan saya sendiri. Insyaallah, panjang umur dan murah rezeki saya akan ke sana kembali. Mengutip kembali kenangan yang hilang akibat kelalaian diri sendiri.


Lake District Cruise dan Leven Hall

11 dan 12 April 2009 dalam kenangan.

No comments: