Thursday, July 14, 2011

Cerita Turkey dari novel terbaru Anis Ayuni.

Assalamualaikum wbt.

Siapa dah baca novel terbaru Anis Ayuni mesti tau kan masa part awal ada cerita pasal dorang pergi melancong ke Turkey. Saya pun bila baca jadi teruja dengan Turkey. Sebelum ni pun memang dah teruja bila dengar sesiapa yang pergi ke sana. Kebanyakan adik-adik yang belajar di UK memang takkan lepaskan peluang ke Turkey dan negara-negara Eropah sepanjang mereka belajar di sana. Setiap kali ada cuti, biasanya Easter break. Memang ada ja yang ke sana. Saya tumpang jeles. ;P

Bagi menghilangkan rasa jeles (haha) saya pun tumpang kirim cenderamata dari sorang adik yang saya sayang. Maryam. Saya kata belikan lah poskad, fridge magnet dan key chain dengan duit 10 pounds yang saya bagi.

Balik dari Turkey, Maryam pun bagilah hasil dagangan (ceh. macam banyak sangat) yang saya kirimkan. Masa tu tengok semua barang-barang terutama poskad tak la rasa apa sangat. Senyum pun tak sampai belakang telinga. Biasa-biasa saja. ;)

Luar biasanya bila saya baca novel Anis Ayuni terus teringat dengan poskad-poskad yang saya kirim dengan Maryam. Saya pun mula selongkar balik kotak yang menyimpan semua poskad saya beli sepanjang di London. 

Cari punya cari jumpalah dengan keping-keping poskad dari Turkey. Masa ni memang senyum sampai belakang telingalah. Setiap tempat yang digambarkan dalam cerita Anis Ayuni ada dalam poskad yang saya beli. 


Setiap satu poskad di atas, Maryam belikan 3 keping. Banyak..!! :D


Hagia Sophia


Suleymaniye Mosque


Topkapi Palace


Rumelihisari and The Bosphorus


Pemandangan dalam Hagia Sophia Museum


Sultanahmet Mosque and St. Sophia Museum


Key chain pun ada yang sama. :D


Fridge magnet yang bakal digamkan di papan FM saya. 

Doa-doa satu hari nanti saya pun akan sampai ke Turkey. Insyaallah. 




1 comment:

ADEEYA said...

Banyak nyaaa postcard! :D