Tuesday, September 20, 2011

'Cik Ema.. boleh makan ke ni?'

Assalamualaikum wbt.










Biasanya anak kecil yang bertanya. Dorang tengok cupcakes yang saya buat sambil mulut bertanya. 'Cik Ema boleh makan ke ni?' hehe. Comel la soalan dorang ni. Buat saya tersenyum tersengih tak tahu nak kata apa. Lantas mak dorang pun cakap. 'Ambiklah. Cik Ema ko buat memang untuk makan.' Kang anak dia menjawab pulak, 'Sayang nak makan. Cantik.' :)

Sejak dari saya belajar buat cupcakes dulu macam ni la jugak jadinya. Anak saudara tak nak makan cupcakes yang saya buat selagi tak disuruh. Alasannya sama. 'Cantik la kek mak lang. Pandai mak lang buat.' Eceehhh.. mak lang dia dah senyum kembang habis kena puji dengan anak saudara. Esok ada rezeki panjang umur dapat belajar hias kek dengan Kak Najah. Jangan la masing-masing buat perangai tak nak makan jugak. haha. Mahunya kek tu jadi hiasan meja saja.

Ayat dari kakak saya lagi best. 'Rumah ni dah macam orang putih. Hidang cupcake kat tetamu.' ;P

Sebetulnya nak cover malu. Biskut raya dah habis. Ganti dengan cupcake la senang. Kata tokey jual kek. Haruslah jamu apa yang berkaitan dengan kek kan.. ;D







4 comments:

Kathy Tuah said...

ya Allah! sedap nye!!!!!

Nadiah Sidek said...

tu la..tengok kek cantik2 sayang nak makan. buat tak cantik sediri pulak rasa tak puas hati..hehe..

Chik Mimi said...

mmg cantik la irma

blog ibu amanda said...

ai follow u..jgn lp follow blog sy lak ek :)

p/s:new blogger :)