Tuesday, February 23, 2010

Barney... I LOVE YOU...





I love you
You love me
We're a happy family
With a great big hug and
A kiss from me to you
Won't you say you love me too?

I love you
You love me
We're best friends
Like friends should be
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?


Kisahnya begini... Duduk lah. Saya nak cerita ni. Semalam sedang saya membaca novel terbaru (saya yang baru baca) Norhayati Berahim. Di tengah jalan cerita watak perempuan tu digambarkan suka menonton kartun. Semua kartun dia sukalah. Masa tu dikatakan dia sedang menonton kartun Barney.


Saya memang TAK PERNAH tengok kartun Barney. Satu sebabnya Fatih tak tengok. Maka jawapannya saya TAKKAN TENGOK lah. Kami pencinta Dora & Diego yang TEGAR. HaHa. Kartun lain pun tengok juga. Cuma tak SEBANYAK D&D la kan... Celik mata nak Dora. Sampaikan nak makan nasi pun kena upah tengok Dora. Sekarang ni lagi bijak. Dia tahu saya akan bagi dia tengok D&D kalau makan nasi. Kalau tak nak makan. Memang alamatnya . Bye Bye la. Jadi, pagi-pagi dengan sendirinya dia akan cakap. Maa.. nak nasi.


Jadi malam tadi saya cuba meneka bagaimana rentak lagu Barney ni. Secara spontan saya menyanyi syok sendiri. Dua tiga kali menyanyi dalam hati duk kata. Entah betul atau tidak rentak dia. Aarrghh. ABAIKAN. Sambung balik baca sampai dua tiga kali kena libas dengan buku. Ni la akibatnya kalau membaca sambil baring dengan buku setebal 770 mukasurat. Peluang untuk buku makan tuan memang ada. T_____T.


Pagi ni sementara bila teringat lagu Barney semalam. Saya cari dalam Youtube. Naaaahhh. Rupanya BETUL rentak yang saya HENTAM semalam. Eceeehh.. pandai jugak awak ni ye.. !! ~ senyum syok sendiri~


Jadi apa lagi. JOM NYANYI RAMAI-RAMAI. Ekspress sayang anda dengan anak-anak sendiri. Takde anak. Pinjam la anak sesiapa pun. Kalau takde juga. Praktis dulu. Esok kalau jumpa anak kecil. Cuba nyanyi depan dia dengan penuh kasih sayang. MESTI DORANG PUN SAYANG ANDA NANTI.


Saya kena tunggu Fatih bangun baru boleh nyanyi. Ngeeee.


Ok. Sambung balik kerja.


Dah.. Dah.. anda pun boleh la bangun. Dah pukul 6.33 petang kan kat Malaysia.


P mandi.


1 comment:

Lady of Leisure said...

lady slalu praktice dengan anak kembar lady arri n molly hehe