Thursday, September 1, 2011

Raya pun sempat lagi mak nak beli pokok bunga.

Assalamualaikum wbt.

Salam Syawal hari yang ketiga.

Ini cerita semalam. Dalam perjalanan balik dari Sungkai, mak nak singgah beli anak pokok dekat nurseri. Kami sebagai anak yang baik (cewaah.. suka angkat bakul sendiri.) ikut sajalah apa yang mak nak. Lagipun bukan saya yang bawa kereta. Saya jadi mem besar di belakang sorang-sorang. hehh. Adik lelaki yang pegang stereng. 

Sampai je dekat nurseri. Mak dah ada senarai anak pokok apa yang dia nak beli. Saya buat hal sendiri. Ambil gambar. Sampai masa mak tanya pendapat saya. Barulah saya pergi dekat mak. Selebihnya mak lebih arif. Saya tukang siram pokok saja di Rumah Danau. Itu pun kadang (baca: selalu) lupa. Sebenarnya bukan lupa. Malas nak pakai tudung keluar dekat balkoni. Bagus kan alasan saya. ;)






Mak baru saja telefon. Bagitahu suruh bersiap. Kejap lagi pukul 8 malam nak pergi rumah Wak Semah. Jadinya... saya kena berhenti dahulu.

Jumpa lagi.



3 comments:

aza said...

cantiknya pokok bnga....
:)

hannah said...

salam perkenalan....

baca entry ni bile cerita ade plk sungkai terus hati berkoba2 nak tanya sungkai kat mana sbb saya asal felda sg.klah rumah betul2 depan masjid sebelah rumah saya tu saya pgl nenek semah.....

Fazlinil Irma said...

wsalam hannah.

pakcik sy dekat felda besout. dkt dgn sekolah rumah dia.