Thursday, November 10, 2011

Buah Blackberry.

Assalamualaikum wbt.

Saya duk tengok entry masakan terbaru Kak Azlita mengenai Mangkuk Coklat Tiramisu.

Aduuhh... mengancamnya..!

Dalam kepala dah nampak peluang bisnes dengan resepi tu. hihii.

Bila tengok buah yang Kak Ita guna. 

"Mak aihhh... ada dekat RM 50 jugak nak membeli tiga jenis buah."

Menggigil tangan nak membayar.




Dulu buah ni saya petik tepi jalan ja. Petik terus ngaapp..!

Ye lah kan. Tempat lahir dia. Macam pokok mangga yang senang nak jumpa di Malaysia.

Macam tu lah buah blackberry ni.

Teringat jugak dengan peminat kecik buah blackberry ni. Fatih.




Suka sangat. Dia sorang makan buah yang kami duk petik.



8 comments:

Lady Lavender said...

merantau jauh ke mesia harga pun dah jadi mahal kann..comeynya fatih :-)

p7s: irmaaa...nak tanya lagi psl resepi karamel yg irma bagi tu, ikut resepi tu cuma 8 biji telur tapi irma ckp guna 10 bijik. lagi 2 kat mana hehe..tetiba akan jadi confuse math. Irma tolong jawab yea..nanti akan jenguk sini lagi hiihi..

mama tisya said...

mmg mhl tul blackberry ni tu psl jrg ltk..kt overseas best la ye..petik je..hehehe

nonierahman said...

bestnya dapat makan buah freash dari pokok.

Zila said...

Salam...Boleh beli pokok buah blackberry kat pasar tani...bila berbuah banyak dan tak berhenti2. Org beli Blackberry...kita tanam Blackberry...(itu ler joke kat opis akak)..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

bestnya kalo dpt tanam blackberry tu kat sini :)

siti zakiah hasan said...

Waahh..bestnye..sy xmemiliki blackberry, klu ade kebun blackberry pon OK. hehe.. Baru2 ni sy ke aberdeen,rumah abg. Ade tanam raspberry di situ..try rs, masamnye.. Ade juga strawberry, pun masam. Sy merungut pd abg, apesal buah2 yg dia tanam,sume masam. Tapi kalau pegi beli/kebun yg kene byr by kilo tu, manis pulak.saya heran. :)

-atiQah- said...

kak..sy ada tgk resepi kak ita yg terbaru tu. cantik betul. terfikir jgk nak buat bisnes, tp mcm xmenjadi je sy ni. sbbnya..xberseni..mesti xjadi mcm tu. :(


p/s: kak irma bolehlah pegi UK sekali lg. tiket tgh murah tu. boleh pegi makan angin.. :)

ridmas mas said...

mana nak dapat fresh dari pokok kat sini... nak tanam jugak !!