Monday, June 22, 2009

Musim Panas Dah Bermula

21 June 2009 is the Summer Solstice, the longest day of the year

Assalamualaikum wbt

Ya.. Hari ini adalah siang yang terpanjang di dunia untuk Hemisfera Utara. Kami di London menerima cahaya matahari paling banyak. Matahari terbit seawal jam 4.42 pagi dan tenggelam pada lewat jam 9.24 malam. Sapa yang suka sangat jalan. Ya. Inilah masanya. Tapi saya duduk rumah je hari ni. Budak baik tak pergi car boot. Simpan duit nak pergi Scotland. Insyaallah, moga Allah permudahkan hajat kami.

Ini bermakna musim panas sudah bermula. Tak payah dah nak pakai baju tebal atau kot yang bebannya satu kilo. Yahooo..! Kalau nak berlagak pun pakai jumper je la. Tu pun nak elakkan tudung ditiup angin. Lagi best tak payah pakai langsung.

Ehm. Sesetengah tempat merayakan siang yang terpanjang di dunia ini. Contohnya di Stonehange. Mereka berkumpul untuk melihat matahari terbit secara beramai-ramai.

Ya. Puasa tahun ni saya akan merasainya di musim panas. Ya Allah, moga kau sampaikan hambamu ini pada bulan yang penuh keberkatan itu. Insyaallah.

Err. Bila dah musim panas. Kena la jaga mata lebih sikit. Adegan 18SX akan mula berleluasa di mana-mana terutamanya taman. Aishh.. Sabar. Sabar.

Wassalam.


1 comment:

iu rf said...

ima..

kene pakai speck itam.. nt x npk la yg adegen kurang supann tu..he he he