Sunday, May 22, 2011

Alhamdulillah, dah sampai kampung.

Assalamualaikum wbt.

Meh cuci mata dengan kehijauan kampung saya. Lima tahun tak balik, ada banyak perubahan yang berlaku. Kedai apek dah diganti dengan orang baru. Depan rumah Opah dah ada orang jual burger. Rumah Opah sendiri dah ada aircond. Hangat. Kalah summer di London. Peluh macam kena simbah ayor. ;)

Paling penting, saya ingat Pak Uda guna broadband je. Rupanya ada Streamyx. Suka. Suka. :)

Meh layan gambor kampung saya. Best. Sejuk mata memandang. Hijau.









Seronok duduk kampung bila bukan musim cuti ni, jalan lenggang. Berdiri tengah jalan pun tak takut. Tadi dah pi kedai apek beli air menet (lemonade). Nanti saya buat entry pasal kedai apek.

Plan esok nak pi bendang. La padi tengah menghijau. :)

Selamat malam dari Kg Selinsing, Taiping.

7 comments:

NURUL NADIAH MAMAT said...

selamat bcuti.... :)

アヌム ちゃん said...

Wahh bestnyee dah sampai kampung...ade streamyx lagi tu..huhu~

Mak Qis said...

selinsing semanggoi kaa....hehehe..dekat dh dgn akak neh

CT Delima said...

As'salam Irma

tr kasih sudi singgah Dari Dapur CT ya. kerinduan dikampung memang dirasai. keindahan dikampung lagi cantik berbanding dibandar kan. rasa tenang dan amat mendamaikan.

p/s nanti nak baca lagi kisah kg Irma :D

Yours truly said...

salam irma...
alahai dekat dah ngan akak ni..kalau tau, boleh order macaron..hehehe

~EcahAbu~ said...

Oo org taiping rupanya..
Kak irma, adakah lenggang = lengang?
heheheee :)

Liza @ Adzriel AB said...

lhorrrrrr... patut le mcm biasa nampak je tempat ni .. selinsing rupanya. mmmm alahai..

http://adzriel.blogspot.com/2010/06/balik-kampung-parit-3-semanggol.html