Saturday, May 28, 2011

Nostalgia zaman kanak-kanak. Aiskrim asam boi.

Assalamualaikum wbt.

Lagi lama berada di kampung makin banyak kenangan zaman kanak-kanak bermain di mata. Seronok bila dikenang kembali. Salah satu ialah kenangan makan aiskrim kampung. 

Mula-mula cari aiskrim asam boi tak jumpa. Masa cari tak nak tanya. Konon ingat-ingat lagi rupa aiskrim dengan pembalut kertas. Aiskrim batang. Cari-cari takde la pulak yang dicari. Takpalah. : |

Semalam petang pergi lagi kedai. Kali ni ringan pula mulut bertanya. Rupanya aiskrim asam boi dah bertukar wajah. Tak pakai dah pembalut kertas. 


Nyum. Nyum. Sedap. Rugilah pulak beli satu saja. Tengah duk layan makan aiskrim. Mai datang sepupu yang kecik ngendeng nak rasa.


Muka nak minta rasa aiskrim.


Muka ceria dapat rasa aiskrim saya.


Tak cukup dengan rasa. Last sekali dia nak terus aiskrim saya. Gulpp. Saya telan liur aje lah tengok Wawa perabis aiskrim saya. hu hu.


Aiskrim kedua saya. Perisa sarsi dalam dia ada rasa vanilla. Kurang sedap. Ok lah dengan harga dia. Lima kupang. La dah tak leh cari aiskrim harga dua kupang macam zaman kanak-kanak. Nan ado.


Aiskrim kampung. RM1.60 boleh makan tiga jenis. 


Sambil makan aiskrim layan tengok jiran sebelah bakar sampah.

Bau sampah pun best tau!




2 comments:

ADEEYA said...

Hihi dulu balik kampung je laya coco bar tuu :D kat sini susa nak cariii huhuhu

isya said...

Ya Allah ema.. terliurnya kami tgk.. lama sungguh xmkn ais asam boi.. rasanya dah xjmp la ais tu.. sedap2...