Sunday, May 29, 2011

Nottingham Castle, England.

Assalamualaikum wbt.

Saya keseorangan di rumah sedang yang lain semua keluar menghadiri kenduri kahwin. Cuti sekolah kan. Bermula dari semalam dah ada kenduri. Saya lebih senang tinggal di rumah tak nak pergi. Malas nak bersiap. heheh. 

Sooo... bila dah sorang-sorang ni. Mula la boring. Walaupun tv dah terpasang depan mata. Takde anak dara tiga orang tu sunyi rumah. Biasa ada je bunyi riuh yang memeriahkan rumah ni. Bergegar. Biasa berebut laptop la. Lumrah anak-anak kecil. Bila ada mula berebut. Bila dah terbiar laptop tu takde sapa nak guna. Saya senyum ja bila tengok dorang berebut. Zaman saya dah berlalu. Dulu masa kecil macam tu la jugak. Berebut TV. ;)

Sambil duduk ni saya geledah balik draft entry saya yang lepas-lepas. Banyak juga draft saya. bahaha. 

Ini salah satu. Seingat saya Nottingham ni saya pergi tahun 2008. Masa Kak Ct sekeluarga balik Malaysia. Saya dan Husna berjaulah bersama ke Nottingham untuk menghadiri satu program tahunan.

Salah satu tempat yang saya memang nak pergi ialah Nottingham Castle. Gigih tau pergi sendiri sebab masa tu Husna ada hal di rumah. Saya nak juga pergi bila fikirkan inilah peluang yang saya kena ambil. Lain kali tu tak tahu bila boleh sampai.

Bila sampai bandar Notts (singkatan bagi Nottingham) saya melilau dalam bandar sorang-sorang. Masuk lorong ni. Tembus lorong sana. Menyelinap masuk jalan ni, "Eh tadi aku dah lalu." Dalam hati kata, "Tawakkal. Tawakkal. Aku bukan nak buat jahat. Aku nak berjalan."

Alhamdulillah. Dah habis pusing satu bandar Notts (macam besar sangat) barulah jumpa Nottingham Castle ni. Syukur padaNya yang mempermudahkan segalanya. 

Masa sampai tu dah lewat jugak. Istana pun nak tutup dah. Sempat juga saya masuk. Rezeki. Alhamdulillah.

Saya pun tak nak cerita panjang. Meh la layan gambar yang sempat saya ambil masa kat sana. Jemput jamu mata. :)









































Best jalan-jalan dalam Nottingham Castle ni. Ralit. Masa jalan tak perasan pun. Rupanya ianya terletak di atas bukit. Pada satu kawasan saya boleh nampak bandar Notts dari atas bukit. 

Tahukah anda Nottingham juga terkenal dengan lagenda wira yang bernama Robin Hood? ~sambil berlagak memegang panah. wachaaa~

Jap.. Jap.. nak selongkar lagi entry-entry lama. Lupa samada dah cerita belum pasal Robin Hood. 

Stay Tune.




6 comments:

ADEEYA said...

OMG lawanyaaa building. hiihii dpat tgk depan2 lagi best ni

nhhas said...

ok...begitu jeles... dan iri hati ... hehehe...
(*_*)... bila nak pergi ne...

Qistina said...

cantikk sgt..irma mesti rindu kan London kann...

simply nana said...

bestnya..permandangan yg sungguh cantik

emma said...

Dah gi UK, tp kat sini x sampai lg. Lain kali lih singgah. Tq

emma said...

Dah gi UK. tp kat sini lum sampai lg, next time lih singgah. Cantik la sgt. Tq.