Monday, May 9, 2011

Singgah Solat Di Masjid Selepas Kenduri.

Assalamualaikum wbt.

Dua tiga hari cuaca memang panas. Tak main la panas sikit-sikit. Semalam kemuncak dia memang panas ya ampun. Bukan saya sorang ja merungut. huhu. Ramai kan. Kat Facebook. Twitter. Sampai ada yang nak berkubang dalam ais batu. Sapa tu. Sapa  tu. ;)

Dah la semalam seharian di luar rumah. Dari pagi sampai petang duk dalam kereta, makan kenduri dan duduk dalam kereta balik. Kalau panggang ayam rasanya dah terlebih masak agaknya.

Alhamdulillah. Panas sangat pun nikmat. Sejuk sangat pun nikmat. Dua-dua saya dah rasa. Bila diingat balik saya lebih suka panas dari sejuk. Teringat masa sejuk melampau dulu sampai menangis tengah malam menahan ketar sejuk yang mencengkam sampai tulang. Seksa. Tak boleh tidur. 

Habis cerita panas. 

Sebenarnya nak cerita pasal Masjid Di Raja Sultan Suleiman Klang. Berdekatan dengan KISAS. Lepas kenduri kami singgah menunaikan solat Zohor di sini. 

Dulu 2 tahun mengajar di Ibn Khaldun setiap kali balik Keramat hanya pandang je dari dalam bas masjid ni. Tak pernah ada kesempatan untuk singgah. Apatah lagi nak solat.

Selepas 6 tahun dengan izin Allah. Sampai juga hajat untuk solat di sini. Alhamdulillah.








Sampai rumah pukul 4.30 petang singgah kedai nak beli ais batu. HABIS. Hari tu ais batu laku sangat. Semua orang dahaga. Eh. ke orang buat mandi. haha. 

Lepas solat Asar terus pengsan. Tidur. Bukan penat berjalan. Penat kepanasan.

1 comment:

Ummu~Ishak said...

dah lama tak gi jalan kat klang