Sunday, October 2, 2011

Buku baru Norhayati Berahim. Menunggu Kereta Api. Chooo..Chooo..!!

Assalamualaikum wbt.

Jom membaca. Sambil rehat, minda di isi dengan bacaan ringan karya terbaru penulis kesayangan. Norhayati Berahim. Pantang tahu kata ada buku baru. Pantas pergi membeli walaupun hari semalam sudah mencari tapi tidak muncul lagi. :)


Ini pun kira rezeki saya patah balik masuk MPH Jusco. Mula saya dah tanya dekat pekerja yang tengah susun stok baru novel. Kata dia takde lagi buku baru. Takpalah. Saya pun melilau saja pusing-pusing rak novel. Mana tahu kot ada. Kadang bukan boleh percaya sangat pekerja. Banyak kan buku dia nak susun. 

Dah pusing pun takde. Saya keluar nak turun bawah beli buah untuk pavlova. Tengah jalan saya teringat nak tanya satu lagi buku baru karya Ummu Hani. Kali ni saya tanya terus dekat kaunter pertanyaan. Tengah duk tunggu pekerja cari buku, mata saya tertumpu pada susunan buku-buku di belakang kaunter. Lama saya tengok tanda tak puas hati. Tadi kata takde. Ini yang bersusun membukit apa dia. Ecehh. Marah la konon. Sedangkan suka dalam hati. 

Yakin dengan buku yang saya cari. Terus saya pusing belakang kaunter ambil sendiri. Tak nak tanya dah. Dapat je pegang saya boleh buat soalan 2 kupang. ' Boleh tak nak beli novel ni?' haha. Apa ke jenis soalan awak ni Irma..? ;P Dah tentu boleh nak beli walaupun dia tak susun di rak lagi. tehee.

Pendek cerita. Lepas bayar buku saya keluar dari MPH dengan girang gemilang. Suka la teww dapat novel baru. ;D


Tanda gembira kedua dengan membeli Cool Blog sampai tiga bekas. Memang tamak dan tak tahu nak pilih yang mana. Nampak orang beli ABC saya order ABC. Orang sarankan beli Vanilla Oreo Double  Pearl saya pegi beli Oreo Chocolate. Satu yang tak boleh tak beli sebab dah ketagih dengan rasa dia ialah Honeydew. Euwwww.. sedap..! Gerenti lepas ni tak makan dah dekat Jusco. Cukuplah beli Cool Blog bawa balik minum kat rumah. Nyum.. Nyum.



2 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam..bestnya dpt novel trbaru Norhayati Berahim.Jeles tau sbb atie pon peminat novelis Norhayati.Leh pinjam..hihi

suha said...

waaa jeles..suha pon minat novel NB gak..suha xbeli novel lain selain novel NB hehe