Thursday, July 2, 2009

I Hate SOMA..

Assalamualaikum wbt

Semoga kalian sentiasa di bawah naungan rahmat dan kasih sayang Ilahi dan sentiasa merasai manisnya nikmat Iman dan Islam. Insyaallah...

Sekejap sahaja masa berlalu. Sekarang kita melalui bulan ketujuh dalam kalender masihi dan bulan Rejab dalam kalendar Hijri. Ya Allah, cepatnya masa berlalu. Sedar tak sedar sudah setahun lima bulan saya berada di London. Sungguh terasa sekejap sahaja. Alhamdulillah, banyak pengalaman dan perubahan yang dapat dirasai bila berada di sini. Semoga segala yang baik dapat dikekalkan dan sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri. Insyaallah...

Ok. sekarang dah masuk musim panas. Memang panas. Lebih panas berbanding tahun lepas. Masyaallah, tak tahu nak gambarkan. Apa yang boleh dikhabarkan, bila keluar saja dari rumah silau matahari menusuk mata dan kulit ni terasa digigit. Err. betul ke ayat saya ni. hehe. Macam tu la. Kalau dalam rumah pula, saya tutup semua langsir supaya keadaan dalam rumah sedikit gelap. Kalau tidak memang tak boleh buka mata. Sakit bercampur mengantuk. Atau.. saya perlukan ini di dalam rumah..?


Hahaha. Sumpah saya takkan pakai. Bujet artis betul la sunglasses ni. Fuyooo. memang saya tabik spring pada siapa yang berani pakai. Memang anda seorang yang berani berpesen ( baca: fesyen ) Nak ngam lagi kena beg pun polka dot. Kasut pun polka dot. Pastu jalan-jalan kat pasar malam. Wakakaka. Sangat la glamer. Tak percaya. Try la.


Ehm. Ada berbaki dua hari lagi untuk saya menghantar Maryam ke sekolah. Tadi masa nak tunggu bas. Jumpa la mak Ope ( kawan senursery Maryam ). Terjadilah perbualan di bawah.

O.M- You lost 244 bus?
S- Ya. Just now.
O.M- Its hot today. Very hot. I HATE SOMA. ( sambil mengesat peluh)
S- Soma..? ( dalam hati. apa kebenda soma..)

Ish.. Dalam kepala ni dok menggali-gali. Apa kebenda la soma. Nasib la otak ni cepat bertindak. Oh. summer. Kah Kah Kah. Nasib Tak pecah gelak bibik kat situ. Tak ke naya bibik. Baru nak belajar faham ascent British. Nak tambah lagi dapat kawan African pulak. Memang jenuh la saya mengutip perkataan-perkataan yang berterabur di udara.

Perbualan terhenti setakat itu sebab dia jumpa kawan lain. Duduk sebelah dengan saya. Maka berlakulah perbualan di antara tiga orang african dan saya di tengah-tengah. Ya Allah. Dah la panas. Bertambah panas dengan bahasa mereka yang saya langsung tak faham. Nasib bas datang lepas tu. Pheeww.. lega bibik.

Wassalam.

No comments: