Thursday, July 30, 2009

National History Museum, London

Assalamualaikum wbt

Adoiii, minggu ni semangat cintakan blog sedikit menurun dan tak nak langsung menekan new post untuk menggoreng ayam masak berempah. Langsung tadak peduli. Hanya dibiarkan sahaja selama dua hari tanpa rasa bersalah. Eceeh, macam la ada orang yang nak baca bebelan awak bibik. Haha. Ada ke..? Kalau ada alhamdulillah. Terima kasih kerana sudi membaca. Lebih-lebih lagi yang masuk kerana mahu menikmati pemandangan resepi di 'My Kitchen'. Ada tu siap bagitau lagi yang semangat dia nak masuk ke dapur semakin menebal semenjak melihat resepi saya yang nampak menyelerakan. Pheeewiiitt. Kamu sangat sweet lah adikku. Nanti kakak cari masakan yang membuatkan kamu terus berlari ke dapur nak cuba juga ya. Haha.

Entry kali ni akan membawa anda menyelusuri Thames River menaiki cruise yang menanti ketibaan anda di Westminster dan kemudiannya berpatah balik ke jeti dan meneruskan perjalanan ke NATIONAL HISTORY MUSEUM. Apasal ayat berbelit-belit ni. Kan senang kalau cakap bibik jalan-jalan ke muzium ja. akakaka.

Ya. Memang betul. Sabtu yang dah memang berlalu pergi, saya dan kak ct sekeluarga telah membawa pasangan suami isteri dari Malaysia (senang cerita :kawan akhi Fauzi) berjalan ke National History Museum dan Science Museum. Memandangkan South Kensington tu dekat dengan Harrods maka termasuklah juga Harrods sebagai tempat yang bakal dituju untuk mencuci mata.

Anda akan disajikan dengan cerita bergambar.
Situasi di dalam tube di mana Syakirah mengelat. Crisp dia dah habis. Dengan baiknya Maryam memberi sedikit crips dia kepada Syakirah. Sharing is Caring.
Oh. Fatih pun makan crisp ye.
WooooW. Ini muziumkah? Dalam hati memang sangat kagum yang bukan pura-pura. Memang betul. Ini baru tengok luar sahaja. Belum masuk dalam lagi. Memang sangat teruja. Apalah ada kat dalam ye.

Adakah cantik merupakan gambaran yang selayaknya diberikan kepada bangunan ini. Budak architecture mesti sukalah rekabentuk bangunan ni kan. Sapa budak architecture yang suka sila angkat tangan. Ceeewaahh. Macam la ada yang nak respon. Haha.


Bukan setakat cantik sahaja malahan lihatlah betapa ramainya manusia yang beratur nak memasuki muzium ini. Err, saya tak payah beratur. Tengah syok ambil gambar tiba-tiba ternampak Syakirah dah melambai tanda dah sampai giliran kami untuk masuk.

Masuk Adalah PERCUMA.

Sekali lagi PERCUMA.


Rangka dinosour menyambut kedatangan kami dengan bangganya kerana mahu melihat tubuh badan mereka yang sangat besar semestinya lebih besar dari saya. Hihi.

Sampai ke hujung ekornya. Mahu 6 meter panjang badan dinosour ni. Main agak saja bibik ni. Ntah betul ntah tidak. Tiada hadiah yang ditawarkan untuk tekaan yang tepat.


Punyalah ramai manusia yang datang nak melihat dinosour ni. Opps, bukan setakat dinosour sahaja yang ditayangkan ye. Macam-macam ada.

Ada tak nak macam cerita Night At Museum..? Mungkin sedikit sahaja kalau sama pun. Dah nama pun muzium. Lokasi cerita Night At Museum dibuat di Amerika bukan di Uk.

Bila melihat aksi dua ekor dinosour yang tidak diketahui namanya ini membuatkan saya berimaginasi. Bila dia membuka mulut seolah-olah menggamit pengunjung dengan berkata ' Haaiii..' Hahaha. Lebih-lebih lagi dengan menggerakkan kepalanya ke kiri dan kanan malahan ke atas dan ke bawah. Lawak betul.

Ini adalah Trex. Nama panjang dia susah nak eja. Ingat Trex sudah la eh. Kalau tengokkan dari gambar ini, Trex memiliki tangan yang sangat pendek. Ini bermakna Trex tidak pernah menggosok gigi sepanjang hidup dia. Kah Kah Kah. Err, macamana la eh kalau dia nak berus gigi jugak. Haha.


Mengantuk.

Cerita akan bersambung di entry yang lain. Nama pun muzium. Mana nak cukup satu entry saja. KuiKuiKui.

Wassalam.



2 comments:

Liz said...

hahaha..t rex gosok gigi gune kaki kot

Fazlinil Irma said...

liz- guna kaki habis terguling2..haha